FANDOM

L 1.3.2014 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Prantsuse süit nr. 4 Es-duur BWV 815 (1722)
Allemande
Courante
Sarabande
Gavotte
Menuet
Air
Gigue

Arnold Schönberg (1875-1951)

Süit klaverile op. 25 (1921–23)
Präludium (1921)
Gavotte (1923)
Musette (1923)
Intermezzo (1921–23)
Menuett. Trio (1923)
Gigue (1923)

Johannes Brahms (1833-1897)

Variatsioonid ja fuuga Händeli teemale op. 24 (1862)

Kadri-Ann Sumera (klaver)

Kontsert toimub koostöös Eesti Interpreetide Liiduga

Algab Musica Sacra kevadhooaeg

Laupäeval, 1. märtsil 2014 kell 16 esineb Pärnu Eliisabeti kirikus pianist Kadri-Ann Sumera, kes esitab Johann Sebastian Bachi, Johannes Brahmsi ja Arnold Schönbergi muusikat. Kontsert toimub koostöös Eesti Interpreetide Liiduga.

Sakslased on alati silma paistnud põhjalikkuse ja armastusega täpsuse vastu. Seda võib öelda ka kõigi laupäevase klaverikava autorite kohta. Iga noot on omal kohal, loogiline ja põhjendatud. Samas leidub Bachil küllalt tantsude energiat, Schönbergil vildakat huumorit ning Brahmsil nooruslikku hoogu ja elujõudu.

Põnev on kolme autori loomingut võrrelda. Kavasse on valitud kaks mitmesaja-aastase vahega kirjutatud süiti. Kuidas kujutab gavotti ja menuetti Bach ning kuidas tõlgendab neid Schönberg? Ka võib Schönbergi süidi mõnes osas leida ehtsat brahmsilikku resignatsiooni. Kontserdi lõpulooks on aga Brahmsi üks elujaatavamaid teoseid, variatsioonid Händeli teemale, milles varjud näivad olevat vaid selleks, et ümbritseva maailma kirgast päikesepaistet rõhutada.

Pianist Kadri-Ann Sumera on saavutanud tunnustust mitmetel vabariiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel, esinenud paljudel festivalidel, teinud lindistusi Eesti Raadiole, ETVle ja Antes Editionile ning tegutseb aktiivselt ka kaasaegse muusika vallas. Tal on tihe koostöö paljude nüüdisheliloojatega, kelle teosed on kõlanud tema esituses ka esiettekandes. Saatejuhina on ta aastaid teinud koostööd Klassikaraadiole ning on koolikontserte korraldava Muusikasõprade Seltsi üks eestvedajatest. Ta töötab Tartu Heino Elleri nimelises muusikakoolis klaveripedagoogina. Vabal ajal tegeleb ta aktiivselt süstasõiduga. Matkad on teda viinud isegi väljapoole Euroopat: Malawisse Aafrikas ja Gröönimaale.

Sakslased on alati silma paistnud suure põhjalikkuse ja täpsusearmastusega. Seda võib öelda kõigi selle kava autorite kohta – nende eri sajanditel elanud meistrite looming paistab silma erilise armastusega ka muusika käsitööpoole vastu. Iga noot on omal kohal, koos loogiliste põhjuste ja tagajärgedega. Samas on Bachis külluslikult tantsude energiat, Schönbergis natuke vildakat huumorit ning Brahmsis nooruslikku hoogu ja elujõudu. Põnev on neid kolme autorit kõrvuti võrrelda. Dodekafoonia on oma olemuselt polüfooniline ja see muudab Bachi ja Schönbergi muusikalise käekirja sarnasemaks kui esmapilgul paistab. Selle kava ainus fuuga pärineb aga Brahmsilt. Valisin kõrvuti kaks süiti, kirjutatud mitmesaja-aastase vahega. Kuidas kujutab gavotti ja menuetti Bach ning kuidas tõlgendab neid Schönberg? Samuti võib Schönbergi mõnes osas leida eht-Brahmsi-intermezzolikku resignatsiooni. Kontserdi lõpulooks on aga üks muidu süngevõitu Brahmsi elujaatavamaid teoseid, noore helilooja Händel-variatsioonid, kus varjud nävad olevat vaid selleks, et ümbritsevat kirgast päikesepaistet rõhutada.  

Pianist Kadri-Ann Sumera on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. M. Bürger, Ü. Sisa, M. Pakri), Eesti Muusikaakadeemias (prof. P. Lassmann, diplom cum laude) ning Kölni Muusikakõrgkoolis (prof. A. Valdma), kust sai nov. 2004 magistridiplomi (Konzertexamen). Oli aastatel 2000/1 DAAD (Deutsche Akademische Austauschdienst) stipendiaat.

Sumera on saavutanud tunnustust mitmetel vabariiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel ning  esinenud mitmetel festivalidel, näit. „Arvo Pärt in NRW“, „Quantensprünge”,  (Saksamaa), Klaver06, Eesti Muusika Päevad (Eesti), Tartu Heliloojate Festival, Klaaspärlimäng jne. On teinud lindistusi Eesti Raadiole, ETVle ning Antes Editionile. Tegutseb aktiivselt ka kaasaegse muusika vallas ning oli aastal 2004/5 Ensemble Modern`i stipendiaat Frankfurdis. Tihe koostöö mitme heliloojaga, näit. Mari Vihmand, Steingrimur Rohloff, Märt-Matis Lill (mh. M-M Lille Klaverikontserdi esmaesitaja koos Pärnu Linnaorkestriga), Tartu Uue Muusika Ansambli asutaja ning kunstiline juht. Kadri-Ann on solistina esinenud järgmiste orkestrite ees: ERSO (dir. A.Volmer), Pärnu Linnaorkester (dir. R. Joost), Dresden Sinfonietta (dir. M.Kersten) jt. Alates sügisest 2004 Eesti Interpreetide Liidu liige, olnud ka EIL juhatuses. Aastaid on Kadri-Ann teinud saatejuhina koostööd Klassikaraadioga, hetkel on ta pedagoog Tartu Heino Elleri nimelises muusikakoolis. Lisaks pedagoogilisele ning kontserttegevusele on ka koolikontserte korraldava MTÜ Muusikasõprade Seltsi üks eestvedajatest. Muuhulgas tegelev ta aktiivselt süstasõiduga ning matkad on teda viinud Euroopastki kaugemale – Malawisse Aafrikas ja Gröönimaale.

www.kadriannsumera.eu

Also on FANDOM

Random Wiki