FANDOM

P 18.3.2012 kell 14 Pärnu Uue Kunsti Muuseum
T 3.4.2012 kell 17.30 Tallinna Keskraamatukogu

KAVA

Malera Kasuku / Mati Kuulberg (1947-2001), Lepo Sumera (1950-2000), Raimo Kangro(1949-2001)

Klaveritrio (1977)
Allegro con gusto
Andante
Presto

Alo Mattiisen (1961–1996)

Sonaat tšellole ja klaverile (1986)

Artur Uritamm (1901-1982)

Klaveritrio "Nõukoguliku inimese kolm palet" (1948, esiettekanne)
Elurõõm
Ohvrimeel
Sangarlus
Olga Voronova, viiul
Leho Karin, tšello
Diana Liiv, klaver

Jaapanipärase heliloojanime Malera Kasuku taga peituvad tegelikult kolm omaaegset kursusevenda, huumorilembesed paljutõotavad noored heliloojad Mati Kuulberg, Raimo Kangro ja Lepo Sumera. Klaveritrio on valminud ühistööna - iga helilooja kirjutas ühe pilli partii. Võrdsuse huvides võis igas trio osas erinev helilooja oma partii esimesena valmis kirjutada.

Omamoodi optimism seondub Alo Mattiiseniga, meie ärkamisaja muusikuga, kellest mõeldes meenuvad esmajoones kogu eesti rahvast liitnud laulud ja jõulune omariikluse sõnum ning pisut hipilik vabadusepüüe. Lisaks populaarsetele lauludele on igati klassikalise hariduse saanud autor kirjutanud teoseid ka akustilistele instrumentidele ning sel kontserdil kuulemegi tema põnevat sonaati tšellole ja klaverile.

Pärnus tegutsenud helilooja Artur Uritamm sattus võimudega vastuollu ning ilmselt ka sellepärast jäid paljud tema teosed väga pikaks ajaks sahtlisse ettekannet ootama. Tänapäeval on suur osa tema muusikast taasavastatud ja ette kantud. Uritamme loomingus põimuvad peened kõlavärviotsingud rahvamuusikast saadud impulssidega ning tõsine tundelisus irooniaga. Nii on see ka ilmeka pealkirjaga trios "Nõukoguliku inimese kolm palet", mis nõuka-aeg kindlasti ainult ülistavast vaatenurgast ei näita.

Viiuldaja Olga Voronova on lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia 1999. aastal bakalaureusekraadiga ja 2002. aastal magistrikraadiga professor Endel Lippuse viiuliklassis. Alates aastast 2002 õpib ta EMA doktorantuuris. Olga on täiendanud end aastatel 1997-98 Gnessinite nim Venemaa Muusikaakadeemias professor Halida Ahtjamova juhendamisel, aastatel 1999-2000 Saksamaal Hochschule der Künste Berlinis professor Ilan Gronichi klassis ning 2002. aastal Hogeschool voor de Kunsten Utrechtis professor Keiko Wataya juures. 1997. aastal võttis viiuldaja osa Queen Elisabethi nim Rahvusvahelise Viiuldajate Konkursi raames läbiviidud meistrikursusest Brüsselis, pedagoogideks konkursi zürii liikmed Mikaela Martin, Berl Senovski, Eduard Schmieder ja Pierre Amoyal. Aastal 1999 osales ta meistrikursustel Holland Music Sessions, professoriteks Valentin Zhuk ja Jaques Ghetem. Olga Voronova on pälvinud diplomid Heino Elleri nim Rahvusvahelisel Viiuldajate Konkursil aastatel 1991 ja 1996. Konkursi "Con brio" 1998. a laureaat (ETV preemia). 2000. aastal pälvis laureaaditiitli ESTO 2000 raames läbiviidud noorte talentide konkursil Torontos. Viiuldaja on üles astunud solistina Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri, Narva Linna, Eesti Muusikaakadeemia ja Tallinna Muusikakeskkooli Sümfooniaorkestrite, samuti Tallinna Kammerorkestri ees. Alates 1995. aastast töötab ta Tallinna Kammerorkestris ja aastast 2001 on Tallinna Keelpillikvarteti liige.

Tšellist Leho Karin on üks meie tuntumaid ja nõutavamaid noorema põlve soliste ja ansambliste. Leho Karin lõpetas Tallinna Muusikakeskkoolis Laine Leichteri tselloklassis, järgnesid õpingud Tallinna Konservatooriumis Toomas Velmeti juures. Ta on täiendanud end professorite M. Homitseri (Venemaa), J. Schwabi (Saksamaa) ja F. Helmersoni (Rootsi) juures, viimase käe all täiendas end 1991-1992 ka pidevamalt Rootsi Edsbergi Muusikainstituudis, samas on ta lihvinud oma oskusi veel Martin Ostertagi juures Karlsruhe Kõrgemas Muusikakoolis. Leho Karin on vabariikliku keelpillimängijate konkursi laureaat (1987) ning osalenud 1990. a. Müncheni ARD konkursil. 1993. aastast mängib Leho Karin Tallinna Kammerorkestris. Solistina on ta üles astunud Soomes ja Rootsis ning osalenud paljudes projektides Eestis. Käesoleval ajal mängib ka NYYD Ensemble'is ja on tsellopedagoog Tallinna Muusikakeskkoolis.

Diana Liiv on esinenud solisti ja kammermuusikuna Eestis, Leedus, Rootsis, USA-s ja Soomes. Mitmeid kordi on ta esinenud ka orkestrisolistina (Longy Sümfooniaorkestriga Bostonis ja Kaunase Sümfooniaorkestriga). Peale klaveri mängimise on Diana Liiv kirjutanud ka kaks muusikalist lasteraamatut "Neli heldet haldjat" ja "Võluvitsa vägi". Diana on ka Muusikasõprade Seltsi kontserdisarjade kunstiline juht. Ta on esinenud edukalt paljudel rahvusvahelistel konkurssidel ja festivalidel. Viimasteks saavutusteks on 2009. juulis Kuhmo Kammermuusika festivali kursustel Schumanni klaverikvinteti esituse eest parimale ansamblile määratud Kees Wiebenga auhind, aastal 2010 kahekordne laureaaditiitel rahvusvahelisel pianistide konkursil "Music without limits" Leedus - 3. koht soolokategoorias ning 4. koht kammermuusika kategoorias. Hooajal 2011/2012 on Diana Liiv kutsutud esinema Liszti 200. sünniaastale pühendatud festivalidele Itaalia linnades Luccas, Brescias ja Ascoli Picenos.

Also on FANDOM

Random Wiki