FANDOM

Täna on 28. juuni 2017

Siin lehel toimub laste mängu ME EHITAME LINNA flaieri teksti koostamine.

Flaier 2015 versioonid: http://et.parnu.wikia.com/wiki/Pilt:ME_EHITAME_LINNA._FLAIER_2015.pdf

ME EHITAME LINNA

mäng lastele

2017

Rein Laos, lavastaja: "Saksa helilooja Paul Hindemithi (1895-1963) muusikalises mängus lastele "Me ehitame linna" (1930, libreto Robert Seitz) on visioon laste oma linna ehitamisest: kuidas juhtida linna nii, et selles oleks kõigil hea elada. Läbi lasteooperi tahame suunata lapsi juba varases nooruses vastandiks kaasaja ülikergesti omastatavale kergemuusikale ka klassikalise muusika mõistmise poole. Juba 1998. aasta juulis osalesid Vanalinna Põhikooli, Pärnu Kunstide Maja ja Pärnu Ooperi tegijate lapsed Richard Straussi "Elektra" lavastuses. Ettevõtmine sai lapsevanemate poolt ülipositiivse hinnangu: lapsed puutusid kokku tõsise muusikaga, said lavalise kogemuse ja laste eest hoolitseti ka praktiliselt: pakuti sooja lõunat. 1998. aasta kogemuse põhjal tekkis idee, et lapsed võiksid ka ise tuua avalikkuse ette mänguliselt omandatud lasteooperi "Me ehitame linna", külastatada teatrit, kontserte, näitusi jne."

Andrus Kallastu, helilooja, Pärnu Ooperi intendant: "Paul Hindemithi ooperimäng lastele "Me ehitame linna" annab avara võimaluse arendada laste lavalist väljendusoskust. Selles loos on lihtsas vormis käsitletud olulisi teemasid: töötegemist, üksteise abistamist, linnaelanike igapäevast elu, tolerantset suhtumist linna külalistesse, võitlust kuritegevusega. Teose avatud vorm annab rikkalikke võimalusi ka mitmesuguste mängude korraldamiseks lastele. Pärnu Ooperi eesmärk ei ole laste endi huve ja vajadusi maha suruva täiusliku lavastuse tootmine. Paul Hindemithki hoiatab oma teose eessõnas, et teos on mõeldud lastele enestele arukaks ja õpetlikuks tegevuseks, mitte aga täiskasvanutele meelelahutuseks. Oluline on ka silmas pidada, et "selle linna linnapea on seitsme aastane ning selle linna onud ja tädid on kõik lapsed". Pärnu Ooper mõtleb laste tegevust arendades esmajoones koostööpartnerite Pärnu Vanalinna Põhikooli ja teiste Pärnu koolide õpilastele ning ooperi tegijate endi lastele."

Mängus ME EHITAME LINNA tegelevad lapsed kunstilise väljenduse ja oma linna kodanikuks olemisega. Pärnu Ooperi abiga valmistavad lapsed ette lavastusi ja kontserdikavu, osalevad täiskasvanute lavastustes, külastavad etendusi, kontserte ja kunstinäitusi, omandavad teadmisi töötubades ja loengutes. Selts Rääma juhitava kodanikuõpetuse allprojekti mõte on pärit Paul Hindemithi muusikamängust lastele "Me ehitame linna". Hindemithi teoses on lihtsas vormis käsitletud olulisi teemasid: töötegemist, üksteise abistamist, linnaelanike igapäevast elu, tolerantset suhtumist linna külalistesse, võitlust kuritegevusega. Lapsed õpivad demokraatliku ühiskonnakorralduse aluseid laste enda Suvelinnas, millel on kodanikud, linnavolikogu ja linnavalitsus, valimissüsteem, linna teenistused ja majandamine, pank, linna oma raha, postmargid jne. Mängust võiks osa võtta umbes sada last vanuses 5-16 eluaastat.

Mis linn see on?

SUVELINN, "milles linnapeal on turjal vaid seitse aastat ja kõik me onud ja kõik me tädid on ainult lapsed."

Kuhu see linn ehitatakse?

Linn ehitatakse Steineri aeda.

Millal mäng toimub?

Mäng algab 10. juunil linna planeerimise ja ehitamisega ning lõpeb 10. augustil lõpupeoga.

Mida selles linnas tehakse?

ollakse
kogetakse
tutvutakse uute inimestega
õpitakse uusi asju
süüakse tervislikku toitu
esinetakse, kuulatakse, vaadatakse
harjutatakse ettevõtlust
liigeldakse turvaliselt
ehitatakse maju
arvestatakse teiste inimestega

Milline on tüüpiline päevakava?

8.45 linnaväravad avatakse, hommikupalvus, meditatsioon, hingamisharjutused
9.00 hommikusöök
10.00 proovid, töötoad, loengud, ekskursioonid, koosolekud
13.00 lõuna, vabad tegevused, valmistumine etenduseks või kontserdiks
15.30 algab lasteetenduse või -kontserdi piletimüük
16.00 lasteetendus või -kontsert, väravad suletakse sisenejatele
17.00 lapsed lahkuvad, algavad täiskasvanute etenduse proovid
20.00 etendus või proov
00.00 ehitus või vaikne proov

Ajakava planeerimine toimub lehel: http://et.parnu.wikia.com/wiki/ME_EHITAME_LINNA

Kuidas mängus osaleda?

1. Linna kodanike registreerimine lõpeb 10. juunil kell 23.59.59. Linna kodanik peab sellel hetkel olema alla 18-aastane. Kodaniku õigused kehtivad järgmise aasta 10. juunini kell 23.59.59. Registreerimine toimub põhimõttel "kes ees, see mees."
2. Kodanikule maksab mängus osalemine 50 eurot. Selle eest saab laps osa kõigist Suvelinna põhitegevustest. Sellele summale lisanduvad soovi korral teenustasud linnas pakutavate lisateenuste eest. Lisateenuse eest makstakse hinnakirja alusel konkreetse teenuse osutajale.
3. Mängus võib osaleda ka turistina, tasudes konkreetsete linnas veedetud päevade eest osalustasu vastavalt hinnakirjale.
4. Mängus osalemise eelduseks on lapsevanema/hooldaja/tugiisiku igakülgne toetus. Lapsed osalevad mängus lapsevanema/hooldaja/tugiisiku vastutusel.

LINNA KODANIKU REGISTREERIMINE

Linna kodaniku registreerimiseks

1. tasub lapsevanem/hooldaja/tugiisik osalemistasu
50 eurot (viiskümmend eurot)
SELTS RÄÄMA arveldusarvele
IBAN: EE401700017003288430
BIC: NDEAEE2X
Makse selgitusse palun märkida: ME EHITAME LINNA [Lapse nimi]
2. saadab lapsevanem/hooldaja/tugiisik aadressile priitsutt@gmail.com digiallkirjastatud avalduse. Avaldusele peab olema lisatud lapse ID-kaardi või passi koopia ja panga maksekorralduse koopia osalemistasu maksmise kohta.

Kodaniku registreerimise avalduse blankett on allalaetav mängu planeerimislehel http://et.parnu.wikia.com/wiki/ME_EHITAME_LINNA

KUI SUL ON KÜSIMUS

Palun saada oma küsimus meilile andrus.kallastu@eesti.ee

KOOSTÖÖS

Pärnu Ooper, Selts Rääma, Vana-Pärnu Selts, Maarja-Magdaleena Gild, Pärnu Ingerisoomlaste Kultuuriselts, Eesti Huvialaagentuur, Pärnu Loomeliit, Swedbank, Pärnu linnavalitsus, Pärnu Kesklinna lasteaed

Kodanikuühiskonna Sihtkapital KÜSK, Kultuurkapital, Hasartmängumaksu nõukogu

Also on FANDOM

Random Wiki