FANDOM

L 20.9.2014 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Giovanni Battista Fontana (u 1580 - u 1630)

Sonata seconda a violino solo (1641)

Francesca Caccini (1587-1641)

Madrigalid kogumikust Il primo libro delle musiche (1618)
Fresche aurette
Io mi distruggo, et ardo
Se muove a giurar fede

Diego Ortiz (u 1510 – u 1570)

Recercada segunda in G kogumikust Trattado de Glosas (1553)

Francesca Caccini (1587-1641)

Ch'Amor sia nudo
O vive rose
Non so quel sorriso

Diego Ortiz (u 1510 – u 1570)

Recercada ottava in D kogumikust Trattado de Glosas (1553)

Francesca Caccini (1587-1641)

Madrigal kogumikust Il primo libro delle musiche (1618)
Lasciatemi qui solo in attacca

Dario Castello (vahemikus u 1570 - u 1658)

Sonata prima (1629)

Francesca Caccini (1587-1641)

Rendi alle mie speranze il verde
S'io men vo
Dov'io credea le mie speranze vere

Giovanni Paolo Cima (u 1570 - 1622)

Sonata á 2. Violino o violone (1610)

Kai Kallastu (sopran)
Ansambel Floridante
Meelis Orgse (barokkviiul)
Saale Fischer (klavessiin)
Tõnu Jõesaar (viola da gamba)
Kristo Käo (teorb)

Laupäeval, 20. septembril 2014 kell 16 esinevad Pärnu Eliisabeti kirikus sopran Kai Kallastu ja ansambel Floridante koosseisus Meelis Orgse (barokkviiul), Saale Fischer (klavessiin), Tõnu Jõesaar (gamba) ja Kristo Käo (teorb). Kontserdi kavas on isa ja tütre, itaalia heliloojate Giulio ja Francesca Caccini, virtuoosne ja kirglik muusika.

Sopran Kai Kallastu on õppinud laulmist Metropolia Ülikoolis Soomes ning osalenud paljudel meistrikursustel. Ta on esinenud ooperilaulja, muusikateatriartisti, kammermuusiku ja mitmete orkestrite solistina. Tema repertuaar hõlmab teoseid renessansist nüüdismuusikani ning ta on olnud mitmete heliloojate eksperimentaalsete vokaalteoste esmaesitaja.

Händeli samanimelise ooperi järgi nime saanud barokkansambel Floridante on loodud käesoleva aasta jaanuaris. Ansambli tuumiku moodustavad Kesk-Euroopas ajaloolist interpretatsiooni õppinud noored muusikud. Floridante koosseis on avatud ja muutub vastavalt esitatava muusika vajadustele.

Meelis Orgse on õppinud viiulit Tallinna Muusikakeskkoolis, Eesti Muusikaakadeemias ja Sibeliuse Akadeemias ning osalenud paljudel rahvusvahelistel konkurssidel ja meistrikursustel. Ta kuulub Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri, Tallinna Barokkorkestri ja ansambli Corelli Consort koosseisu ning on osalenud Helsingi, Soome ja Euroopa Liidu barokkorkestrite töös. Praegu täiendab ta ennast barokkviiuli alal Breemeni kunstide kõrgkoolis.

Saale Fischer on õppinud klavessiini Vanalinna hariduskolleegiumi muusikakoolis, Georg Otsa nimelises muusikakoolis, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ja Trossingeni muusikakõrgkoolis Saksamaal, kus ta omandas magistrikraadi ajalooliste klahvpillide erialal. Lisaks on ta täiendanud ennast arvukatel meistrikursustel Eestis ja välismaal. Ta on tegutsenud vabakutselise klavessiinisolisti ja continuo-mängijana, teeninud organistina Saksamaa ja Egiptuse kirikutes ja töötanud muusikaõpetajana Montessori-lasteaias Kairos, asutades seal Kairo eesti laste laulu- ja mänguringi.

Tõnu Jõesaar on õppinud tšellot Tallinna Muusikakeskkoolis ja Eesti Muusikaakadeemias ning täiendanud ennast rahvusvahelistel kammeransamblite kursustel Rootsis ja Hollandis. Ta on olnud Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja Tallinna Kammerorkestri tšellorühma kontsertmeister, mänginud Tallinna Keelpillikvartetis, osalenud Soome vanamuusikaorkestrite Kuuenda korruse orkester ja Opus X töös ja kuulub keelpillikvartetti Noobel Nelik. Lisaks mängib ta ansamblites Tallinn Baroque, Tallinn Sinfonietta, Corelli Consort, Rondellus ja Baltic Baroque.

Kristo Käo on õppinud kitarri Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning õpib praegu Tartu Ülikooli doktorantuuris haridustehnoloogiat. Ta on rahvusvahelise muusikaharidusprojekti Kitarrikool.eu eestvedaja ja paljude kitarriõpikute autor ning on salvestanud märkimisväärsel hulgal heliplaate. Huvist renessanss- ja barokkmuusika vastu on ta täiendanud end teorbimängijana.

Kõik teed viivad Rooma! Itaalia helilooja Caccini, hüüdnimega Il Romano ehk Roomlane, tema tütre Francesca ja teiste Saapamaa heliloojate muusika 17. sajandi algusest - virtuoosne, kirglik ja kaasakiskuv. Sopran Kai Kallastu ja barokkansambel "Floridante" ajastu pillidel.

Sopran Kai Kallastu on õppinud laulmist Metropolia Ülikoolis Soomes ning osalenud paljudel meistrikursustel. Ta on esinenud ooperilaulja, muusikateatriartisti, kammermuusiku ja mitmete orkestrite solistina. Tema repertuaar hõlmab teoseid renessansist nüüdismuusikani ning ta on olnud mitmete heliloojate eksperimentaalsete vokaalteoste esmaesitaja. Ta on olnud Eesti Interpreetide Liidu stipendiaat aastatel 2009, 2010, 2012 ja 2014. (http://www.kallastu.ee)

G. F. Händeli samanimelise ooperi järgi nime saanud barokkansambel “Floridante” on loodud jaanuaris 2014. Selle tuumiku moodustavad osaliselt või täielikult Kesk-Euroopas ajaloolise interpretatsiooni alase kõrghariduse omandanud noored muusikud: Ele Raik (barokkoboe), Meelis Orgse (barokkviiul) ja Saale Fischer (klavessiin/orel). Ansamblis mängib ka Eesti üks hinnatumaid vanamuusikuid Tõnu Jõesaar (barokktšello/viola da gamba).

“Floridante” esimesed kontserdid toimusid Eesti Interpreetide Liidu egiidi all möödunud talvel ning pälvisid sooja vastuvõtu nii publikult kui kriitikutelt. Möödunud suve sisse jäid veel esinemised Pühalepa festivalil ning avatud proovid ning kohvikukontsert Kloostri Aidas.

Nagu igas vanamuusikaansamblis, on ka “Floridante” koosseis avatud ja muutub vastavalt esitatava muusika vajadustele. Sedakorda on ansamblil hea meel tervitada oma ridades Kristo Käod Eestis publikule haruldasel basslautol ehk theorbil.

Meelis Orgse (s 1980) lõpetas Tallinna Muusikakeskkooli Mare Teearu viiuliklassis. Aastatel 1999-2004 õppis ta Eesti Muusikaakadeemias viiulit Andrus Haava ja Urmas Vulbi ning kammermuusikat Marje Lohuaru juures. Aastatel 2005-2009 jätkas ta õpinguid Sibeliuse Akadeemia magistrantuuris Kreeta-Maria Kentala (barokkviiul) ja Mari Tampere-Bezrodny (viiul) juhendamisel. Meelis Orgse on osalenud mitmetel konkurssidel, mänginud orkestrites kontsertmeistrina ning esinenud ka solistina. Ta on osalenud Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch’i, Anton Steck’i, Ann Wallström’i, Irina Kisselova, Veronika Skuplik’u (barokkviiul), Zarius Shihmurzajeva (viiul), Andrew-Lawrence King’i, Manfred Cordes’e, Tuija Hakkila-Helasvuo, Paavo Pohjala ja Maggini Quartet’i (kammermuusika) meistrikursustel. Aastast 2000 mängib ta Tallinna Barokkorkestris ja ansamblis Corelli Consort ning 2002. aastast on osalenud Helsingi Barokkorkestri ja Soome Barokkorkestri töös. Aastatel 2004-2012 töötas ta Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris ning aastaks 2007 valiti Euroopa Liidu Barokkorkestri koosseisu. Meelis Orgse lööb kaasa mitmesugustes vanamuusika ansamblites Eestis, Soomes ja Saksamaal. Käesoleval hetkel täiendab end barokkviiuli alal Breemeni Kunstide Kõrgkoolis Thomas Albert’i käe all.

Saale Fischer on olnud klavessiini eriala esimene lõpetaja nii VHK Muusikakoolis kui G. Otsa nim. Muusikakoolis (õp. R. Tepp). Tema haridustee jätkus Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (BA 2007, prof. I. Tarum) ning Trossingeni Muusikakõrgkoolis Saksamaal (prof. Marieke Spaans), kus omandas magistrikraadi ajalooliste klahvpillide erialal kõrgeimate hinnetega 2010. a. Õpinguteks Saksamaal pälvis Fischer Eesti Kultuurkapitali stipendiumi. Lisaks on Saale Fischer täiendanud end arvukatel meistrikursustel Eestis ja mujal, mh. L. U. Mortenseni, K. Haugsandi, J. Oggi, B. Verlet' jpt. juures. Ta osales rahvusvahelisel Bachi-konkursil Leipzigis. 2006. aastal ning võitis II koha 2007. aastal Tallinnas toimunud Buxtehude-konkursil solistidele ja ansamblitele. Saale Fischer on tegutsenud vabakutselise klavessiinimängijana alates õpinguajast EMTAs ning esinenud nii solisti kui continuo-mängijana Eestis ja mitmel poole Euroopas. Klavessinistitöö kõrvalt on ta teeninud organistina Saksamaa ja Egiptuse kirikutes, töötanud muusikaõpetajana Montessori-lasteaias Kairos, asutanud laulu- ja mänguringi Eesti lastele Kairos. Alates 2012. aastast elab Saale Fischer Eestis. Ta on raamatu „Minu Kairo“ autor, klaveriõpetaja Tallinna Euroopa Kooli juures ning klavessiiniõpetaja Saue valla kultuurikeskuses Laagris. Lisaks kirjutab ta muusikaarvustusi ajalehele „Sirp“.

Tõnu Jõesaar lõpetas aastal 1982 tšello eriala Tallinna Muusikakeskkoolis (Laine Leichteri õpilasena) ja aastal 1989 Eesti Muusikaakadeemia (Toomas Velmeti tšelloklassis). Ta on täiendanud ennast rahvusvahelistel kammeransamblite kursustel Rootsis ja Hollandis. Tõnu Jõesaar on olnud Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja Tallinna Kammerorkestri tšellorühma kontsertmeister, mänginud Tallinna Keelpillikvartetis ja kuulub keelpillikvartetti Noobel Nelik. Lisaks mängib ta ansamblites Tallinn Baroque, Tallinn Sinfonietta, Corelli Consort, Rondellus ja Baltic Baroque. Continuo-mängijana on Jõesaar osalenud Soome vanamuusikaorkestrite 6-korruse orkester ja Opus X töös. Ka tegi ta kaasa Läti Rahvusooperis lavastatud Händeli ooperis "Alcina", mille etendused toimusid ka Hispaanias ja Hongkongis.

Also on FANDOM

Random Wiki