FANDOM

L 3.10.2015 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

MUUSIKALISED  LILLED

Kriisa orelil:

Girolamo Frescobaldi 1583-1643     

Fiori musicali / Muusikalised lilled (1635)
Toccata avanti la Messa della madonna – Kyrie – Canzon
dopo l’Epistola – Toccata per l’Elevatione

Pablo Bruna  1611 -1679                                    

Tiento de 1 tono de mano derecha               

               Johann Caspar Fischer 1656-1746         

Musikalischer Blumenstrauss / Muusikaline lillekimp
Praeludium quintum - Fuga I - II - III - IV - V- VI – Finale

Kolbe orelil:

Joseph Bonnet 1884-1944                             

Poemes D'Automne / Sügispoeemidest Op. 3
Matin provencal
Lied Des Chrysanthemes

Jean Langlais 1907-1991

Triptyque Gregorien
Rosa mystica

Charles Tournemire 1870 - 1939

Petite Fleurs Musicales / Väikesed muusikalised lilled op.66                 
In Assumptione B.M.V (Beata Maria Virgine)    
I – II - III – IV
Fantaisie-Improvisation sur l’Ave maris stella

Ines Maidre, orel

Muusikaliste lillede mõiste sai Itaalias tuntuks 17.s. Eriti pärast seda, kui G.Frescobaldi avaldas liturgiliste lühipalade kogumiku Fiori musicali (1635), said paljud heliloojad õhutust uute «lillekimpude» loomiseks.

Rohkem kui kaks sajandit hiljem nimetas ka prantsuse helilooja Ch.Tournemire oma liturgiliste miniatuuride tsükli poeetiliselt väikesteks lilledeks - «Les Petites Fleurs Musicales»  (1933-34). Tõepoolest meenutavad nood gregoriaani laulu meloodikaga  sugulust omavad pisipalad oma hapruses ja õrnakoelisuses väikeste põllulillede ilu.

Ka muusikalised kaunistused, sealhulgas elegantsed trillerid, pided ja muud väikestest nootidest koosnevad figuratsioonid on oma olemuselt lähedased lillede võlumaailmale. Neid leidub ohtralt ka Tournemire`i fantaasirikastes improvisatsioonides,  mille aluseks on nõtke meloodiajoonisega gregoriaani koraalid ja millest on nüüdseks tehtud mitmeid rekonstruktsioone. Meisterlikult  kujundatud helimaalingute tunnusjooneks on graatsiliselt õilmitsevad ornamendid, mistõttu Tournemire `i on austusega ära teeninud suurima arabeskimeistri tiitli.

Ines Maidre on üks tunnustatumaid Eesti organiste, kelle tõlgenduses kõlavad ühtviisi meisterlikult nii varajane barokk, romantism kui ka tänapäeva muusika.

Ines Maidre lõpetas Tallinna Riikliku Konservatooriumi Bruno Luki klaveriklassis ja orelierialal Hugo Lepnurme juures. Peale klaveri- ja oreliõpinguid Tallinna täiendas ta end oreli erialal 1989-91 Pariisis Ecole Niedermeyeris Daniel Rothi juures ning õppis 1994-1998 Bergeni Griegi Akadeemias klavessiini ja barokkinterpretatsiooni Hans Knut Sveeni juhendamisel. Ines  on osalenud paljudel rahvusvahelistel meistrikursustel. 1991.a. võitis ta Prantsusmaal Versailles’ rahvusvahelisel organistide võistlusel I preemia.

1986-1992 töötas ta Tallinna Riiklikus Konservatooriumis oreliõpetajana. Alates aastast 1992 elab ja töötab Norras. Ta on Bergeni Muusikaakadeemia (Griegakademiet) dotsent ning tegutseb ansambli Musica Celines klavessinisti-organistina.

Tema orelimäng on leidnud tunnustust peene stiilitunde ja virtuoosse mängutehnika poolest. Ta esineb regulaarselt paljudel kodu- ja välismaistel muusikafestivalidel ja on viibinud arvukatel kontsertreisidel nii Euroopas kui Ameerikas. Muusikaline koostöö paljude solistide ja ansamblitega, muuhulgas SaxEst, Collegium Consonante, Collegium musicum, Rahvusmeeskoor jt. Tema mäng on jäädvustatud CD-del „Kellad orelis“, Cantus Nordicus“,  „Hommage á la Cathedrale“, „Revived in Tango“, Peeter Süda, Rudolf Tobiase ja Anti Marguste Oreliteosed. Lisaks arvukad ülesvõtted youtube’is.

Ines Maidre koduleht www.inesmaidre.com

Also on FANDOM

Random Wiki