FANDOM

L 10.11.2012 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Partiita nr. 1 h-moll BWV 1002 (ca 1720)
Allemande
Double

Hillar Kareva (1931-1992)

Aiolose paun (Neli tuult), süit-sonaat op. 6 nr. 2 viiulile ja klaverile (1964)
1. Boreas (Põhjatuul)
2. Euros (Idatuul)
3. Zephyros (Läänetuul)
4. Notos (Lõunatuul)

Claude Debussy (1862-1918)

La cathédrale engloutie (Uppunud katedraal, 1910)
Les Fées sont d'exquises danseuses (Haldjad on võrratud tantsijannad, 1912)

Maurice Ravel (1875–1937)

Tzigane (Mustlane), rapsoodia viiulile ja klaverile (1924)
Kristina Kriit (viiul)
Diana Liiv (klaver)

Kontsert toimub koostöös Muusikasõprade Seltsiga

Selle kontserdi muusika on otsekui iga ilmakaare tuulte poolt toodud - siin esinevad kõrvuti kirglik mustlane, kergejalgsed haldjad ning lõpuks ka tuuled ise. Uskumatu, kui erisuguseid pilte saab maalida vaid nelja viiulikeele ja 88 klaveriklahvi abil! Siiski mahub kõik see pildirikkus vaid ühe aastasaja sisse - kõik teosed on kirjutatud XX sajandi jooksul prantslaste ning eestlase sulest. Programmis on ka juubilar - sel aastal möödub prantsuse helilooja Claude Debussy sünnist 150 aastat.

Viiuldaja Kristina Kriit on lõpetanud 2004. aastal cum laude EMTA magistrantuuri professor Mari Tampere-Bezrodny klassis ning täiendanud ennast professor Igor Bezrodny, Hermann Krebbersi ja Keiko Wataya meistriklassides. 2001-2002. aastal õppis ta Salzburgi Ülikoolis Mozarteum professor Hermann Kienzli klassis. Ta on osalenud mitmetel rahvusvahelistel konkurssidel, millest olulisemad on Heino Elleri nimeline viiuldajate konkurss 1996. aastal (eripreemia), Henryk Wieniawski nimeline viiuldajate konkurss 1997. ning koos pianist Diana Liiviga kammermuusika konkurss "Music without Limits" 2010. aastal (4. preemia). Kristina Kriit on hinnatud nüüdismuusikaesitaja. Solisti ja kammermuusikuna on ta esinenud peaaegu kõikides Euroopa maades. Ta on olnud kahel korral maineka Holland Music Sessionsi stipendiaat. Aastal 2005 asutas ta Tallinna Keelpillitrio. Käesoleval ajal on ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia õppejõud ja doktorant (prof. Mari Tampere-Bezrodny) ning Rahvusooper Estonia sümfooniaorkestri 2. kontsertmeister.

Pianist Diana Liiv on lõpetanud EMTA magistrantuuri prof. Peep Lassmanni klaveriklassis ja cum laude prof. Marje Lohuaru kammeransambliklassis. Lisaks on ta täiendanud ennast ka professorite Victor Rosenbaumi (USA), Hui-Ying Tawastsjerna (Soome) ja Konstantin Bogino (Venemaa/Prantsusmaa/Itaalia) juures. Diana Liiv on esinenud solisti ja kammermuusikuna Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Venemaal, Hollandis, Itaalias, Iisraelis ja USA-s. Ta on esinenud orkestrisolistina Tallinna Kammerorkestri, Tartu Kammerorkestri, Longy Sümfooniaorkestriga Bostonis ja Kaunase Sümfooniaorkestriga Leedus. Ta on Eesti noorte pianistide konkursi laureaat ja kahekordne laureaat (nii soolo- kui ka kammeransambli kategoorias) rahvusvahelisel pianistide konkursil "Music without limits" Leedus (2010). Kuhmo kammermuusika festivali kursustel Soomes on ta saavutanud nii parima solisti stipendiumi (2008) kui ka parima ansambli auhinna (2009). Diana Liiv on salvestanud koostöös Klassikaraadioga kaks CD-plaati Tšaikovski muusikaga. Ta on Muusikasõprade Seltsi kontserdisarjade kunstiline juht ning esineb regulaarselt nii Eestis kui välismaal solisti ja kammermuusikuna, tehes koostööd paljude silmapaistvate interpreetidega.

Also on FANDOM

Random Wiki