FANDOM

L 9.11.2013 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Johann Sebastian Bach (1685-1750)   

Tokaata ja fuuga d-moll BWV 538 Karl Straube redaktsioonis
Partiita E-duur BWV 1006 (1720)
Preludio
Loure
Gavotte en Rondeau
Menuet I
Menuet II
Bourée
Gigue

Cherles Maria Widor (1844-1937)

Tokaata Orelisümfooniast nr. 5

Eugène Ysaÿe (1858-1931)

Sonaat op. 27 nr. 2 "Jacques Thibaud" (1923)
Obsession, Prelude
Malinconia
Danse des Ombres, Sarabande
Les furies                      

Arvo Pärt (1935)

Spiegel im Spiegel / Peegel peeglis (1978)

Leena Laas (viiul, barokkviiul)
Tiia Tenno (orel)    

Johann Sebastian Bachi Toccata ja fuuga d-moll on ilmselt üks tema tuntumaid teoseid. Karl Straube on oma redaktsioonis säilitanud küll algse nooditeksti, kuid käsitlenud vabamalt dünaamikat ja tempot. Straube redaktsioonid sobivad mängimiseks suurematel, romantilise registrivaliku ja kõlapildiga orelitel. Bachi muusika on mõjutanud ka paljude järgmiste ajastute heliloojate loomingut. Eugène Ysaÿe tantsudest koosneva sooloviiulisonaadi nr. 2, mida läbib saatuslik Dies irae-teema, üheks suuremaks muusikaliseks eeskujuks võib pidada Bachi sooloviiulipartiitat E-duur. Ysaÿe muusikalised maalingud mõjuvad kummituslike peeglitena, raputades kuulaja tundeid ja paisates valla emotsioonid, mis on peidus ka Bachi rangete reeglite järgi loodud muusikas. Prantsuse helilooja Widor kirjutas oma kuulsa orelitoccata umbes 200 aastat peale Bachi kuulsat orelitoccatat. Ka Widorile on loomingus Bachi muusika suureks eeskujuks olnud.Kontserdi lõpus kõlav Arvo Pärdi "Peegel peeglis" viib aga kuulaja igaviku radadele, kus mured ja rõõmud lahustuvad jumalikus valguses.                                 

Viiuldaja Leena Laas on esinenud solisti ja ansamblistina Eestis, Soomes, Rootsis, Venemaal ja Saksamaal ning arvukatel kontsertidel esitanud lisaks klassikalisele põhirepertuaarile ka palju eesti muusikat. Koostöös Nata-Ly Sakkosega on valminud CD “Poème d’amour”. Ta on olnud mitmete orkestrite ja projektikollektiivide liige: Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, Rahvusooper Estonia orkester, Kremerata Baltica, Tallinna Kammerorkester, Jyväskylä Linnaorkester. 2001-2002 oli Leena Laas üks Rahvusooper Estonia orkestri kontsertmeistritest. 1998. aastast on ta oma sünnilinna Narva Sümfooniaorkestri kontsertmeister ja 2011. aastast Pärnu Ooperi orkestri kontsertmeister ning Klaaspärlimäng Sinfonietta liige. Leena Laas on täiendanud end nimekate professorite juhendamisel arvukatel meistrikursustel: Tallinnas ja Pärnus (Igor Bezrodnõi Moskvast, Sigiswald Kuijken Belgiast, Anatoli Reznikovski Peterburi konservatooriumist) ning Pariisi Konservatooriumis (prantsuse professorid Regis Pasquier’ ja Gérard Poulet). Lisaks on ta osalenud barokkviiulivirtuoosi Anton Steck’i meistrikursusel Kölnis ja jätkab enesetäiendamist barokkviiuli guru Andrej Rešetini juures Peterburis. Leena Laas on Eesti Interpreetide Liidu stipendiaat 2009, 2010 ja 2012. Lisaks aktiivsele interpreeditegevusele on Leena Laas viiulipedagoog ning juhendanud meistrikursusi ka Kokkolas (Soome). Praegu tegutseb ta Keila ja Nõmme Muusikakoolis viiuliõpetajana.

Tiia Tenno on lõpetanud Heino Elleri nimelise Tartu Muusikakooli klaveri erialal ja Eesti Muusikaakadeemia oreli erialal. Aastatel 1992–1995 täiendas ta end Saksamaal, kus lõpetas Herfordi Kõrgema Kirikumuusikakooli. Tiia Tenno on osalenud mitmetel orelimängu meistrikursustel (juhendajaiks B. Haas, W. Zerer, J. Laukvik, A. Marconi, P. van Dijk ja E. Kooimann). Alates 1996. aastast töötab ta Tallinna Jaani koguduses organisti ja koorijuhina ning on ka Jaani kiriku oreli fondi üks asutajatest ja juhatuse liige. Tiia Tenno on teinud koostööd paljude solistidega ja esinenud soolokontsertidega Saksamaal, Soomes, Rootsis ja Eestis, sealhulgas mitmel korral ka Tallinna rahvusvahelisel orelifestivalil. Solistina on koostööd teinud Eesti-Soome Barokkorkestri ja Tallinna Kammerorkestriga.                               

Also on FANDOM

Random Wiki