FANDOM

Siin lehel toimub parima parkimiskorralduse väljatöötamine.

Praegune parkimiskorraldus Pärnu linnasEdit

  • Kesklinnas on tasuta parkimine 1 tund (kellaga parkimisel);
  • Endla teatri ees olevas parklas on võimalus parkimiskella olemasolul parkida kuni 3 tundi tasuta;
  • Laiast tänavast jõe poole on suur tasuta parkla autodele.

Mõjude analüüsEdit

Senise tasulise parkimise korra jätkamineEdit

Plussid:Edit

  1. Elanikud on antud parkimise korraldusega harjunud ning stabiilsus on oluline.
  2. Need, kes soovivad autoga kesklinnas oma toimetusi teha, siis tunni ajaga on see võimalik.
  3. Kesklinna territooriumil elavad Pärnu linna inimesed saavad oma kodukoha läheduses tasuta parkida (vajalik sissekirjutus).
  4. Parkimistasudest laekub aastas linna eelarvesse ca 90,0 tuh eur, see jaguneb 45,0 tuh eur parkimistasud ja 45,0 tuh eur parkimistrahvid. Kulutused parkimisteenistuse korraldamiseks moodustavad sellest ca 27% ehk 24300 eurot.
  5. Praegune parkimiskord loob Pärnust turisti jaoks sõbraliku linna kuvandi. Sellega näitab Pärnu, et kesklinn on inimestele/ puhkajatele/ turistidele mitte autodele. Pärnu on niivõrd kompaktne linn, et külastaja võib jätta oma auto ööbimispaika ja sealt liikuda jala või jalgrattal soovitud sihtkohta. Kui turist jätab auto eemale soovitud sihtkohast, milleks olgu kauplus, toitlustusasutus, möödub ka teistest kauplustest kel pole ukse all parkimiskohta ja ka neil on siis võimalus tulu teenida. Lisaks satub jalutades sellistesse kohtadesse, kuhu autoga kindlasti ei satuks. 
  6. Praegune parkimiskord sunnib ka oma linna inimesi oma tervise peale mõtlema ja rohkem jala käima, mida ööpäev läbi tasuta töökoha juurde parkimine ei teeks.
  7. Parkimistasu korjamist on lihtne viia seosesse kergliikluse arendamisega.

Miinused:Edit

  1. Praegune parkimiskord loob Pärnust turisti jaoks ebasõbraliku linna kuvandi. Pärnu peaks olema igati avatud ja külalislahke linn, kus esimene emotsioon ei peaks olema see, et muretsen, kas olen tasulises tsoonis ja kus on piletiautomaat. Näiteks Kuressaarde sõites tunnen, et mind on sinna oodatud. Veedan linnas kindlasti rohkem aega ja sellega jätan linna ka rohkem raha kui see parkimistasu.
  2. Inimesed ei saa autot töökoha juurde jätta. Ka oma linna inimesed on seda väärt, et võivad oma auto jätta töökoha lähedusse
  3. Parkimistasu korjamine ei ole seoses parkimiskohtade arendamisega. Aastaid on korjatud parkimistasu, kuid linna poolt ei ole välja ehitatud ühtegi täiendavat parkimiskohta.

Kesklinnas tasuta parkimineEdit

Plussid:Edit

Miinused:Edit

  1. Kesklinna ummistumine autodest: Kesklinnas töötavad inimesed pargivad oma autod terveks päevaks vahetult töökoha lähedusse ning need, kes soovivad tulla kesklinna oma toimetusi tegema, siis ei suuda leida auto parkimiseks vajalikku kohta.
  2. Kesklinnas elavad inimesed ei leia enam parkimiskohta. Kesklinna territooriumil elavatele Pärnu linna inimestele võib auto parkimiskoha leidmine oma kodu vahetus läheduses olla problemaatiline.
  3. Kõlvatu konkurents eraettevõtlusele. Kesklinna on valmimas parkimismaja, mille kasutus tasuta parkimise korral on küsitav.

Huvirühmade seisukohadEdit

Turistid:

Kesklinnas elavad inimesed:

Kesklinnas töötavad inimesed:

Earaettevõtjatest parkimiskohtade ehitajad:

Kesklinnas tegutsevate kaubandusettevõtete omanikud:

Pärnu Reformierakonna valimislubadus 2009 aasta kohalikel valimistel: Me ei võta parkimistasu kesklinnas, rakendame seda suvitusperioodil ainult rannapiirkonnas!

Pärnu koalitsioonileping 2009, punkt 4.12: Muudame tasulise parkimise korda ja pikendame tasuta parkimise aega. Alates 2011. aastast on parkimine linnas tasuta, v.a kesklinnas ja ranna rajoonis suveperioodil (juuni-august).

Vaata kaEdit

Also on FANDOM

Random Wiki