FANDOM

P 07.11.2010 kell 14 Pärnu Raekoda

QUASI NIENTE

REVAL ENSEMBLE

Neeme Punder, flööt
Kai Kallastu, sopran
Lea Leiten, klaver
Eda Peäske, harf
Aare Tammesalu, tšello
Andrus Kallastu, dirigent
Vestlusringi juhib Leonora Palu

KAVA

Arvo Pärt (1935): Pari intervallo (1976)

Tõnu Kõrvits (1969): Solano (2003)

Erkki-Sven Tüür (1959): Dedication (1990)

Galina Grigorjeva (1962): Lament (2000)

Tõnu Kõrvits (1969): Talve tee (2004)

Toivo Tulev (1958): Leaving the Deep Lane (2002)

Pärt oma tintinnabuli-ideega juhtis tähelepanu iga pisemagi heli väärtusele, kõlale, tähendusele. Ta pani meid mõtlema millelegi, mida me peaaegu enam ei märganudki - vaikusele ja lihtsale ilule. Kuidas noorte heliloojate põlvkond sellele reageeris? Kas Pärdi ideed vangistasid ja sundisid end kordama või hoopis vabastasid ja andsid tõuke millegi uue loomiseks? Kontserdikava QUASI NIENTE (justkui eimiski) on koostatud eesti noorema põlvkonna heliloojate teostest, milles on vaikusel sama oluline roll kui helidel.

"Enne kui keegi midagi ütleb, peaks ta võib-olla mitte midagi ütlema. Minu muusika on ikka esile kerkinud pärast seda, kui olen kaua vaikinud sõna otseses mõttes. "Vaikus" tähendab mulle seda "mitte midagi", millest jumal lõi maailma. Ideaalselt võttes on paus midagi püha... Kui keegi läheneb vaikusele armastusega, võib sellest sündida muusika. Heliloojal tuleb tihti kaua aega oma muusikat oodata. Niisugune harras ootus ongi just see paus, mida ma nii väga hindan" (Arvo Pärt).

Peamiselt kaasaegsete heliloojate muusikat esitav Reval Ensemble tegutseb 1999. aasta sügisest, mil esineti saksa helilooja York Hölleri teostest koosneva kavaga Vilniuses Gaida festivalil ja Tallinnas NYYD festivalil. Reval Ensemble on esinenud Eestis, Soomes, Lätis (Wagneri saal) ja Belgias (Brugge Concertgebouw) ning salvestanud eesti heliloojate uudisloomingut Eesti Raadiole.

2002. aastal anti Belgia plaadifirma Megadisc all välja CD "To Reach Yesterday" Lepo Sumera teostega. Kontserdihooajal 2002/03 viis ansambel läbi kontserdisarja "Visioonid", kus kõlasid eesti heliloojate uute teoste esiettekanded.

Reval Ensemble'i koostööpartneriteks on olnud sopran Anu Komsi, pianistid Lauri Väinmaa ja Arbo Valdma, klarnetist Toomas Vavilov, näitlejad Kärt Tomingas ja Aleksandr Ivaskevich, saksofonistid Lembit Saarsalu ning Villu Veski, tütarlastekoor Ellerhein ja Tiia-Ester Loitme, Tallinna keelpillikvartett, Tobiase keelpillikvartett jt.

Ansamblile on loonud teoseid Eino Tamberg, Helena Tulve, Mihkel Kerem, Tõnu Kõrvits, Mari Vihmand, Märt-Matis Lill, Tõnis Kaumann, Mirjam Tally, Toivo Tulev, Lauri Jõeleht, Patrick de Clerck ja Wim Henderickx.

Also on FANDOM

Random Wiki