FANDOM

Siin analüüsitakse, kuidas muuta Rüütli tänav uuesti atraktiivseks.

ProbleemEdit

Seoses suurte kaubanduskeskuste ehitamisega Pärnu jõe äärde ja Papiniitu on Pärnu Rüütli tänav ja vanalinn tervikuna kaubanduslikus mõttes hääbumas. Vanalinna vabanenud äripindadel müüakse odavat pudu- ja ringluskaupa.

Oma jälje on jätnud ka linnavalitsuse ametiasutuste vanalinnast eemale kolimine. Pärast linnavõimu kolimist ei olnud paljudel inimestel vanalinna enam asja.

IdeedEdit

  • Lühendada suvekuudel öörahu ja muuta Rüütli tänav melutänavaks.
  • Vältida öörahu rikkumist, sest see segab nii kohalikke elanikke kui ka turiste.
  • Kasutada Rüütli tänaval ainult visuaalselt esinduslikke ja esteetiliselt kõrgekvaliteedilisi lahendusi nii vaateakende kujunduses kui ka kasutatavas inventaris. Liina Hansen: "Vanalinnas on paljudel majadel traditsioonilised vaateaknad. Olgu kaup poes milline tahes, ajalooliselt väärtuslikule tänavale ei passi neoonvärvi kirjadega ja paberilipikuid täiskleebitud vitriin. Pealegi ei võida sellisest kujundusest ükski ettevõtja, sest agressiivselt pealetükkiv reklaam ei ole hea turundaja. Kvaliteedinõuded kehtivad linnatänavale kavandatava inventari suhtes. Rüütli tänava perspektiiv ei ole muutuda täikade kohaks, kuhu valimata saab paigutada suvalisi, keskkonda sobimatuid ja räämas mööblitükke."
  • Järgida Rüütli tänava hooajaliste välikauplemislettide puhul ühtset stiili.
  • Kesklinna riigimaja ehitamine, et ühendada ja tagasi tuua vanalinnast ära kolinud riigiasutuste teenindusüksused.
  • Lõpetada talvisel perioodil kesklinnas tasuline parkimine, et Pärnu oma inimesed saaksid muretult juuksurisse ja sööma minna.
  • Ehitada Rüütli tänavale korralik WC.
  • Rüütli tänava rekonstrueerimisel on tehtud viga, sest kui seda uuendati ja kaasajastati, pandi munakivid ja koledad mustad postid keset tänavat. Kas ei oleks võinud seal säilitada vanade aegade hõngu? Säilitada ja atraktiivseks oleks võinud teha näiteks vanad laternad. Kas nad jätkuvalt on majade küljes või on prügimäele rännanud? Kaubatänavale minnakse ikka kauba ja kaupluste pärast, mitte ei taheta turnida munakividel. Muidu nii tähtis muinsuskaitse ajab juuksekarva ka lõhki, kui vanalinnas keegi midagi ehitada tahab, aga vanalinna peatänav lihtsalt susserdati ära.
  • Ingmar Saksing 12.11.2013[1]: “Majade fassaadid pole esinduslikud, juurdepääs kauplustele ja korteritele raske. Siin on keeruline äri ajada. Peamine põhjus, miks siin on raske kaubelda ja äri pidada, peitub just selles. Kui see küsimus lahendada, pole Rüütli tänaval häda midagi. Minu arvates on lahendus väga lihtne: Rüütli tänav tuleb liiklusele avada.”

AlternatiividEdit

Mitte midagi tehaEdit

Rüütli tänav pole välja surnud, seal on ka praegu rohkem elu, kui teistel Pärnu tänavatel. Aga see, kuidas ja mis seal praegu on, on reaalsus ja paratamatus. Õhata ja halada pole siin midagi. Rüütli tänavaga on umbes samamoodi, kui kuurortlinn Pärnuga. Pärnu ei ole tegelikult kuurortlinn ega ka saa selleks kunagi. Kunagi ta muidugi oli, aga seda siis kui alternatiivi polnud. Nüüd on soojad maad ja sealsed kuurordid 12 kuud aastas meie inimestele kättesaadavad ja kunagised Pärnu kuurordi ajad ei tule kunagi tagasi. Rüütli tänav vajab praegu lihtsalt tõelisi investeerijaid, kellel on majanduslikku võimsust ka tulevikku silmas pidada. Küllap need ajad ka kunagi tulevad, aga praegu ei maksa haliseda. Asi pole ideedes või kellegi tahtmistes ja tegmata jätmistes. Mis tegelikult võimalik, on niigi juba tehtud. Loobugem illusioonidest ning asjatutest tõmblustest ja muredest. Küll raha tulevikus rattad käima paneb.

Tuua Rüütli tänavale tagasi korralikku kaupa müüvad kaubandusettevõttedEdit

Anda Rüütli tänavale kultuuriline indentiteetEdit

  1. Näiteks Haapsalus on tore üritus Haapsalu veinipäevad, kus soliidsed prouad-härrad kenasti riides erinevates Haapsalu galeriides jalutades said degusteerida väga soodsa hinna eest parimaid veine ja nautida muusikat. Pärnu on oma suunitluselt läbu ja massikultuurile orienteerunud. Ka peaks linn aru saama, et ega vaid ettevõtjad ei pea linnale elu sisse tooma vaid kultuuritöötajad leidku ka võimalusi Pärnus midagi ära teha. Haapsalu on Pärnule pika puuga ära teinud ja tundub, et läheb selles osas veelgi kaugemale.

Vaata kaEdit

VälislingidEdit

Also on FANDOM

Random Wiki