FANDOM

L 22.11.2014 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik
K 26.11.2014 kell 18.00 Tallinna Metodisti kirik

KAVA

Andrus Kallastu (1967)

Kirikusonaat viiulile ja orelile 1991, versioon tšellole ja orelile (2001)
Ja taevad laulsid, heliinstallatsioon (2014). Fragment 1
Klaverisonaat (1988)
Cromwelli viimane öö, ballaad baritonile ja orelile (tekst Theodor Fontane, 1986-1987, esiettekanne Eestis)
Ja taevad laulsid, heliinstallatsioon (2014). Fragment 2 + improvisatsioon

Atlan Karp (bariton)
Aare Tammesalu (tšello)
Seppo Varho (klaver)
Toomas Trass (orel)
Andrus Kallastu (elektroonika)

Laupäeval, 22. novembril 2014 kell 16 toimub Pärnu Eliisabeti kirikus Andrus Kallastu autorikontsert REMIX. Kontserdil esinevad Atlan Karp (bariton), Aare Tammesalu (tšello), Seppo Varho (klaver), Toomas Trass (orel) ja Andrus Kallastu (elektroonika).

Autorikontserdil REMIX kõlavad uutes seostes Andrus Kallastu esimese ja teise loominguperioodi teosed.

Bariton Atlan Karp on omandanud magistrikraadi Sibeliuse Akadeemias Jorma Hynnise ja Pekka Kähköse juures. Ta on täiendanud ennast Peterburi Maria teatris ning osalenud Gundula Janowitzi, Tom Krause, Dmitri Hvorostovski ja Jelena Obrastsova meistrikursustel. Laulja ooperirollide hulka kuuluvad Scarpia Giacomo Puccini ooperis Tosca, Rigoletto Giuseppe Verdi ooperis Rigoletto, Onegin Pjotr Tšaikovski ooperis Jevgeni Onegin. Lisaks klassikalisele repertuaarile on ta osalenud ka paljude nii eesti kui ka soome nüüdisteoste, näiteks Anti Marguste mono-ooperi Andrese neli monoloogi, Märt-Matis Lille Ryokani lugu ja Kurb rõõm, Kristjan Kõrveri Maa ja mere laulud ning Pasi Lyytikäineni ooperi Helsinkiin esiettekannetel. Tema erilisse huvide fookusesse kuuluvad aga baritonirollid Richard Wagneri ja Richard Straussi ooperitest.

Tšellist Aare Tammesalu tegutseb nii solisti kui ka kammermuusikuna, esitades nii klassikalist repertuaari kui ka nüüdismuusikat. Lisaks arvukatele esinemistele Eestis on ta mänginud paljudes Euroopa maades, Ameerika Ühendriikides, Kanadas, Venemaal ja Iraanis. Ta on soleerinud Eesti Riikliku Sümfooniaorkesteri, Rahvusooper Estonia Sümfooniaorkestri, Pärnu Linnaorkestri, XXI sajandi orkestri, Kotka Linnaorkestri ja Eesti Rahvusmeeskoori ees ning tegutseb Tobiase Keelpillikvarteti ja ansambli Resonabilis ja Reval Ensemble’i liikmena. Aare Tammesalu musitseerimist võib kuulata mitmel heliplaadil ja ta salvestab järjekindlalt Eesti Rahvusringhäälingule. Ta on ka aktiivne kontserdikorraldaja ja pedagoog. Alates 1995. aastast toimub Tammesalu kunstilisel juhtimisel Mustjala Festival Saaremaal.

Pianist Seppo Varho on õppinud klaverit Espoo muusikakoolis, Konstantin Bogino juures Itaalias, Prantsusmaal ja Soomes ja osalenud paljudel meistrikursustel. Varho esineb nii solisti kui ka kammermuusikuna ja tegutseb klaverisaatjana Espoo muusikakoolis, Helsingi ametikõrgkoolis Metropolia ja Sibeliuse Akadeemias. Tema mitmekülgse repertuaari hulka kuulub nii klassikaline kui ka nüüdismuusika. Lisaks Soomele on ta paljukordselt esinenud Itaalias Veneetsia lähedal asuval Chioggia festivalil, Šveitsis, Austrias, Saksamaal, Iisraelis ja Jaapanis. Eestis on ta esinenud mitmeid kordi nii solisti kui ka eesti baritoni Atlan Karpi saatjana.

Helilooja ja organist Toomas Trass on õppinud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias Lepo Sumera juures heliloomingut ja Hugo Lepnurme juures orelit, täiendanud ennast Jaan Räätsa juhendamisel ning osalenud oreli meistrikursustel Belgias ja Hispaanias. Praegu tegutseb ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia oreli- ja kirikumuusika õppejõuna ja on Nõmme Lunastaja kiriku organist. Ta on esinenud Eestis, Põhjamaades, Venemaal ja Hispaanias.

Andrus Kallastu on õppinud Tallinna Konservatooriumis ja Sibeliuse Akadeemias ning tegutseb vabakutselise helilooja ja dirigendina. Kallastu loomingu võib jagada kahte perioodi, enne ja pärast aastat 1991. Esimese perioodi loomingut iseloomustab vaba atonaalne helikeel, motoorne, tihti ostinaatne rütmika, neoklassitsistlik kõlakäsitlus, teise perioodi teoseid seriaalne tekstuur, väljatehnika, mittepulseeriv rütmika, muusikalise heli ning müra piire kompav kõla. Praegu õpib ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia doktorantuuris heliloomingut.

Also on FANDOM

Random Wiki