FANDOM

Selles kavas kohtuvad kolm teost romantismiajastu piirimailt. Aastal 2010 on muusikamaailmas tähistatud võib-olla kõige stiilipuhtama romantiku Robert Schumanni 200-ndat sünniaastapäeva. Esitusele tulev Viiulisonaat vastab tõepoolest kõigile „romantika“ kriteeriumidele – pulbitsevalt tundeline ja tormlev, ulatudes emotsiooni skaalal peaaegu agressiivsest energilisusest intiimselt tasase meeleoluni. Hoopis teistmoodi hoogsust näitab Schubert oma Briljantses Rondos. Nagu nimigi ütleb, on siin tegemist säravalt virtuoosse salongihõngulise teosega. Autor mängleb siin peateema lõputute kordustega, veeretades sama meloodiat nagu palli käest kätte, viiulilt klaverile, ülemisest registrist alumisse. Kahe lääne-eurooplase vahele mahub ka ühe eesti helilooja, Pärnuga seotud autori Artur Uritamme Kapriis. Selles tujukas, viiuli tehnilisi võimalusi hästi ära kasutavas teoses võib hoomata nii rahvusromantilisi kui kaasaegsele muusikale omaseid intonatsioone. Kogu kava ühendab intensiivsus, emotsionaalsus ja virtuoossus.

Viiuldaja Kristel Eeroja-Põldoja lõpetas 1988 Tallinna Muusikakeskkooli Tiiu Peäske viiuliklassis. 1988-93 õppis Tallinna Konservatooriumis prof Jüri Gerretzi juures. 1988-98 töötas Tallinna Muusikakeskkoolis viiuliõpetajana ning oli samal ajal ka Tallinna Kammerorkestris II viiuli kontsertmeister. Juba üle kümne aasta on Kristel Eeroja-Põldoja nii Pärnu Linnaorkestri kui Vanemuise Sümfooniaorkestri kontsertmeister, samuti tegutseb H. Elleri nim. Tartu Muusikakooli viiuliõpetajana. Solistina on mänginud ta Mendelssohni Viiulikontserti, Prokofjevi 1. viiulikontserti, Mozarti Duo Concertantet, Beethoveni Kolmikkonserti (Trippelkonzert), Beethoveni romansse F-duur ja G-duur. Kristel on esinenud paljudes kammerkoosseisudes (Hortus Musicus, Elleri keelpillikvartett). Kristel Eeroja-Põldoja on 2006 loodud Tartu keelpillikvarteti asutajaliige, mängides seal esimest viiulit.

Pianist Kadri-Ann Sumera on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis, Eesti Muusikaakadeemias ja Kölni Muusikakõrgkoolis. Kadri-Ann on saavutanud tunnustust mitmel rahvuslikul ja rahvusvahelisel konkursil ning teinud lindistusi Eesti Raadiole ja Antes Editionile. Üks Eesti aktiivsemaid pianiste, kelle lai repertuaar hõlmab teoseid barokist tänapäevani, ka paljude teoste (mh. Märt-Matis Lille Klaverikontsert) esmaesitaja. Esinenud solistina Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri (dir. Arvo Volmer), Dresden Sinfonietta (dir. Milko Kersten), Pärnu Linnaorkestri (dir. Risto Joost) jt. ees. Käesoleval ajal tegutseb ta H. Elleri nim. Tartu Muusikakoolis ning teeb kaastööd Klassikaraadiole. Kadri-Ann on ka üks Muusikasõprade Seltsi kontserdisarjade eestvedajatest.

Also on FANDOM

Random Wiki