FANDOM

L 4.10.2014 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Jean Langlais (1907-1991)

Suite Médiévale en forme de messe basse (1947)
I Prélude
II Tiento
III Improvisation
IV Méditation
V Acclamations (sur le texte des Acclamations Carolingiennes)

César Franck (1822-1890)

Cantabile H-duur kogumikust Trois Pièces (1878)
Koraal h-moll kogumikust Trois Chorals (1890)

Charles Tournemire (1870-1939)

Koraaliimprovisatsioon Victimae paschali laudes kogumikust Cinq improvisations (helilooja 1930-1931 salvestatud esituse on 1956–1958 noodistanud Maurice Duruflé)

Ines Maidre, orel

Laupäeval, 4. oktoobril 2014 kell 16 esitab organist Ines Maidre Pärnu Eliisabeti kirikus Francki, Tournemire’i ja Langlais’ muusikat.

Pariisis asuva St. Clotilde’i kiriku võlvide all asetseb üks legendaarsemaid prantsuse oreleid, mille ehitas 1863. aastal orelimeister Cavaillé Colli ja mida on ajaloo jooksul muutunud esteetilistest tõekspidamistest lähtudes korduvalt ümber ehitatud. Õpetajalt õpilasele pärandatud organistiameti tõttu kujunes selle oreli toel välja St. Clotilde´i koolkond - prantsuse orelikultuuris üks omanäolisemaid, mille eri generatsioone seob üks instrument.

Kontserdil kõlav muusika kujutabki omamoodi läbilõiget St. Clotilde´i organistide, prantsuse sümfoonilise romantismi isa César Francki, tolle õpilase, erakordse improvisatsionigeeniusena tuntuks saanud Charles Tournemire’i ja omakorda tolle õpilase, juba neoklassitsismi kuulutava Jean Langlais’, loomingust.

Organist Ines Maidre on esinenud arvukate soolokontsertidega nii kodu- kui ka välismaal, sealhulgas sellistes katedraalides nagu Westminster Abbey Londonis ja Notre-Dame Pariisis. Tema ulatuslik ja mitmekesine repertuaar sisaldab muusikat erinevatest aegadest ja stiilidest. Põnevaks on peetud Ines Maidre nüüdismuusikatõlgendusi, samuti on ta olnud mitmete eesti oreliteoste esmaesitaja. Praegu tegutseb ta Griegi Akadeemia õppejõuna Bergenis, Norras.

. SAINT CLOTILDE´i PÄRANDUS. Ines Maidre (orel). Kavas Franck, Tournemire, Langlais

St Clotilde kiriku võlvide all asetseb Pariisi üks turbulentseima minevikuga,  orelimeister Cavaillé Colli poolt 1863.a aastal valminud oreleid, millele on oma jälje jätnud legendaarsed prantsuse organistid-heliloojad C.Franck, C.Tournemire ja J.Langlais. Õpetajalt õpilasele pärandatud organistiameti tõttu kujunes siit välja St Clotilde´i koolkond, mis on prantsuse orelikultuuris vaieldamatult üks omanäolisemaid.

St Clotilde´i orelit on ajaloo jooksul 4 korda ümber ehitatud, ajaga muutuvatest kõlaesteetilistest tõekspidamistest ja tehnilistest võimalustest lähtudes. Ettekandele tulev kava toob kuulaja ette läbilõike St Clotilde´i organistide loomingust, mille autoriteks on prantsuse "sümfoonilise romantismi isa" César Franck, tema erakordse improvisatsionigeeniusena tuntuks saanud õpilane Charles Tournemire ja omakorda eelmise õpilane, juba neoklassitsismi ajastut kuulutav Jean Langlais.

Mitmekülgse repertuaari ja virtuoosse mängustiiliga Ines Maidre on üks tunnustatumaid Eesti organiste. Tema tõlgenduses kõlavad ühtviisi meisterlikult nii varajane barokk, värvikas romantism kui ka tänapäeva muusika.

Ines Maidre lõpetas Tallinna Muusikakeskkooli 1982. aastal Bruno Luki klaveriklassi ja 1985. aastal Tallinna Riiklikus Konservatooriumis orelierialal Hugo Lepnurme juures. 1989-1991 täiendas end Pariisis Ecole Niedermeyeris Daniel Rothi juhendamisel (Prix d’Excellence avec felicitations). Aastatel 1994-1998 õppis ta Bergeni Griegi Akadeemias klavessiini Hans Knut Sveeni juhendamisel. 1991. aastal võitis Ines Maidre Prantsusmaal Versaille’ rahvusvahelisel organistide võistlusel I preemia.

Aastatel 1986-1992 töötas ta Tallinna Riiklikus Konservatooriumis oreliõpetajana. Tema õpilased on Aaro Tetsmann, Kristel Aer, Külli Savik, Siiri Rebane ja Andres Paas. Alates aastast 1992 elab ja töötab Ines Maidre Norras. 2000. aastast on ta Bergeni Muusikaakadeemia (Griegakademiet) dotsent ning tegutseb ansambli Musica Celines klavessinisti-organistina.

Tema orelimäng on leidnud tunnustust peene stiilitunde ja virtuoosse mängutehnika poolest. Hea ansamblitunnetuse ja suurepärase lehestlugemise oskuse tõttu on teda sageli palutud saatjaks külalissolistidele. Ta on osalenud paljudel nii Eesti (Tallinna Orelifestival, Klaaspärlimäng, Haapsalu Vanamuusikafestivalil) kui ka välismaistel muusika festivalidel (Nürnbergis, Berliinis, Haarlemis, Brüsselis, Bergenis ja Riias), ning esinenud mitmel pool soolokontsertidega, sealhulgas sellistes kuulsates katedraalides nagu Westminster Abbey Londonis, Notre-Dame ja St Sulpice Pariisis. Koostöös erinevate orkestritega Martin Fischer-Dieskau, Leo Krämer, Neeme Järvi, Tõnu Kaljuste ja teiste juhatusel, on ta soleerinud mitmete orelikontsertide ettekandel. Ka paljude vokaalsümfooniliste suurteoste orelipartiid on sageli kõlanud Ines Maidre esituses.

Also on FANDOM

Random Wiki