FANDOM

4.P 23.10.2011 kell 14.00 Pärnu Uue Kunsti Muuseum

KAVA

Franz Schubert (1797-1828)

Sonaat "Arpeggione" (1827) seades vioolale ja kitarrile
Allegro moderato
Adagio
Allegretto

Toru Takemitsu (1930–1996)

"Toward the Sea" (1981) altflöödile ja kitarrile
The Night
Moby Dick
Cape Cod

Claude Debussy (1862-1918)

Triosonaat vioolale, flöödile ja harfile (1915) Andrea Föderreutheri seades flöödile, vioolale ja kitarrile
Pastorale - Lento, dolce rubato
Interlude - Tempo di Minuetto
Final - Allegro moderato ma risoluto
Leonora Palu (flööt, altflööt)
Kristo Käo (kitarr)
Viljar Kuusk (vioola)

Kontserdi võtmesõnaks on kitarr. Schuberti Arpeggione sonaat on kirjutatud erilisele kitarrimeister Johann Georg Stauffer'i (1778-1853) poolt leiutatud instrumendile, mis kujutas endast kitarrilaadset poognaga mängitavat pilli. Kontserdil kõlab teos kitarrimeistrist vioolamängija Viljar Kuuse ning kitarrist Kristo Käo esituses. Claude Debussy mahukas ning meisterlikus triosonaadis saab flöödi ja vioola kõrval kuulda taas kitarri, seekord harfi asemel. Teose väga õnnestunud seade autor on kitarrist Andrea Föderreuther. Debussy triot ja Schuberti sonaati seob jaapani ühe tuntuma helilooja Toru Takemitsu hõrk ja ülimalt huvitavate kõlavärvidega teos "Toward the Sea" kitarrile ja altflöödile, kus kindlasti ei puudu ka vanameistri Debussy mõjutused.

Kristo Käo on eesti kitarrist ja kitarripedagoog. Ta on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kitarriõppejõud ja Tartu Ülikooli haridustehnoloogia doktorant ning muusikaharidusprojekti Kitarrikool.eu eestvedaja. Kristo Käo on ka paljude kitarriõpikute autor ning on salvestanud märkimisväärsel hulgal heliplaate. Flötist Leonora Paluga seob teda juba aastate pikkune koostöö, nii Eestis kui mujal on esitatud muuhulgas kaasaegset muusikat ning sealhulgas rohkelt eesti heliloojate teoseid. Vioolamängija Viljar Kuusk on aktiivne kammermuusik, pedagoog ja pillimeister. Esinenud Tallinna Keelpillikvarteti koosseisus terves maailma ning salvestanud plaate muuhulgas plaadifirmadele BIS ja Antes.

Also on FANDOM

Random Wiki