FANDOM

L 6.9.2014 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Henry Purcell (1659-1695)

Chaconne poolooperist Dioclesian (1690)

John Playfordi koostatud viiulimuusika kogumikust The Division Violin (1685)

Faronelles Ground (La Folia)

Michel Blavet (1700-1768)

Sonata seconda
Adagio-Allegro-Sarabanda

Louis-Antoine Dornel (ca 1685-1765)

L’Hirondelle, II osa Flöödisüidist op. 2 nr. 4

Jean-Baptiste Lœillet de Gand (1688—1720)

Sonaat d-moll
Vivace-Allemanda-Sarabanda-Presto

Green Sleeves to a Ground

Carl Friedrich Abel (1723–1787)

Süit d-moll
Allegro

Georg Philipp Telemann (1681–1767)

Sonaat D-duur
Dolce-Largo-Allegro
Fantaasia B-duur, TWV 40:14
Largo-Allegro

Jean-Marie Leclair (1697-1764)

Sonaat nr. 1 G-duur
Allegro-Allegro ma poco-Allegro
Leena Laas (viiul)
Alina Sakalouskaya (mandoliin)

Laupäeval, 6. septembril 2014 kell 16 esinevad Pärnu Eliisabeti kirikus Leena Laas (viiul) ja Alina Sakalouskaya (mandoliin). Kontserdi kavas on Telemanni, Dornelle’i, Blavet’, Purcell'i, Leclair'i, Pachelbel'i, Abel'i ja Loellet de Gant’i muusika.

Viiuli ja mandoliini duo on Eesti kultuuripildis suhteliselt haruldane. Seetõttu kõlavadki mitmed teosed Eestis esmakordselt.

Leena Laas on lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia Ulrika Kristiani ja Mari Tampere-Bezrodnõi juhendamisel ning täiendanud ennast paljude nimekate õpetajate käe all nii Eestis kui ka välismaal. Lisaks tegevusele solisti ja kammermuusikuna on ta mänginud Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris, Rahvusooper Estonia orkestris, Kremerata Balticas, Jyväskylä linnaorkestris ja Klaaspärlimäng Sinfoniettas ning tegutsenud Narva sümfooniaorkestri ja Pärnu Ooperi orkestri kontsertmeistrina. Praegu õpetab ta viiulit Keila ja Nõmme muusikakoolides.

Alina Sakalouskaya on lõpetanud Valgevene Riikliku Konservatooriumi ja aspirantuuri domra ja mandoliini erialal. Ta on pälvinud preemiaid mitmetel olulistel rahvusvahelistel konkurssidel ja soleerinud näiteks Mstislav Rostropovitši dirigeerimisel Sergei Prokofjevi balleti Romeo ja Julia mandoliinisolistina. Alina Sakalouskaya repertuaaris on nii itaalia, saksa ja prantsuse vanade meistrite teosed kui ka tänapäeva heliloojate looming.

Leena Laas – viiul

Alina Sakalouskaya mandoliin

Duett viiul/mandoliin on Eesti kultuuripildis haruldane. Seetõttu kõlavad mitmed originaalteosed sel kontserdil esmakordselt või siis senikuulmata seades.

Pillimängijad musitseerivad viiulil ja mandoliinil

ning kaasaegsete pillide koosluse poolt esitatavad teosed saavad uue sära tänu ebatavalisele tämbrisünteesile. Terava tämbriga mandoliini pehmendab viiul.

Kavas saksa, inglise, itaalia, prantsuse ja belgia heliloojate (G. Ph. Telemann, H. Purcell, C.F. Abel, M. Blavet, L.A. Dornel, J-M.Leclair, J.B.Loeillet de Gant) loomingut.

Leena Laas õppis algul nii viiulit S.Voronova viiuliklassis kui klaverit I.Jakovleva klaveriklassis Narva lastemuusikakoolis, seejärel viiulit Tallinna Muusikakeskkoolis ja konservatooriumis, õpetajaks Jüri Gerretz, konservatooriumi lõpetas Ulrika Kristiani klassis, seejärel Eesti Muusikaakadeemia magistratuuri U. Kristiani ja prof. Mari Tampere-Bezrodnõi juhendamisel. Ta on mänginud Eesti Riiklikus Sümfooniaorkestris, Rahvusooper „Estonia“ orkestris, ühe hooaja ka kuulsa Kremerata Baltica koosseisus ning Jyväskylä Linnaorkestris Soomes. Aastast 1998 on Leena sünnilinna Narva Sümfooniaorkestri ja 2011 aastast Pärnu ooperi orkestri kontsertmeister ja samuti Klaaspärlimäng Sinfonietta liige. Ta on esinenud mitmetes ansamblites ning solistina, lisaks Eestile Soomes, Rootsis, Venemaal ja Saksamaal, olles innukalt ka Eesti muusikat tutvustanud. Koos Nata-Ly Sakkosega on neil valminud CD „Poème d’amour” ja nad on salvestanud Eesti Raadio varakambrisse Heino Elleri ja Ester Mägi viiuliloomingut. Mitmel puhul on Leena Laas täiendanud end nimekate professorite meistrikursustel Tallinnas ja Pärnus (Igor Bezrodnõi Moskvast, Sigiswald Kuijken Belgiast, Anatoli Reznikovski Peterburi konservatooriumist), prantsuse professorite Regis Pasquier’ ja Gérard Poulet’ kursustel käis Leena aga otse Pariisi Konservatooriumis, Kölnis õpis barokkviiuli virtuoosi Anton Steck’i käe all Marienburgi barokkviiuli meistrikursusel ja jätkas sellel alal studeerimist barokkviiuli guru Andrej Rešetini juures Peterburis. Leena Laas on tegutsenud ka viiulipedagoogina, nii Tallinnas, Tabasalus kui Soomes Kokkolas (meistrikursus) ja on praegu Keila- ja Nõmme Muusikakooli viiuliõpetaja.

Alina Sakalouskaya on lõpetanud Valgevene Riikliku Konservatooriumi ja samas aspirantuuri domra ja mandoliini erialal professor G.V.Osmolovski juhendamisel. 1979.a. pälvis Minskis Valgevene rahvuslikul konkursil laureaadi tiitli ja III preemia, 1986.a. Üleliidulise estraadiartistide konkursi II voorus Tallinnas I preemia ja võttis osa samal aastal Moskvas toimunud lõppvoorust. 1995.a. Itaalias Castelfidardos toimunud rahvusvahelisel konkursil pälvis III preemia ja laureaadi tiitli. Loominguliste kontaktide tipuks kujunes esinemine maestro M. Rastropavitchi poolt dirigeeritavates orkestrites S. Prokofjevi balleti Romeo ja Julia mandoliinisolistina. Alina Sakalouskaya repertuaaris on itaalia, saksa, prantsuse vanade meistrite teoseid, samuti aga ka kaasaegsete heliloojate loomingut. Alates 2000.a. elab Eestis ja teeb koostööd eesti muusikute ja kontserdiorganisatsioonidega.

Also on FANDOM

Random Wiki