FANDOM

L 8.11.2014 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Claude Debussy (1862-1915)

6 Épigraphes Antiques / 6 antiikset epigraafi klaverile neljale käele (1914)
I Et äratada paani, kes on suvetuule jumal
II Nimetule hauale
III Et öö oleks heaendeline
IV Tantsijannale, kellel on kastanjetid
V Egiptlannale
VI Et tänada hommikust vihma

Maurice Ravel (1875-1937)

Ma mére l`oye / Hane-ema jutustused, 5 lastepala klaverile neljale käele (1910)
I Uinuva Kaunitari pavaan
II Pöialpoiss
III Väike Inetu Tüdruk, Pagoodide valitsejanna
IV Kaunitari ja Koletise vestlus
V Muinasjutuline aed

Urmas Sisask (1960)

Spiraalne sümfoonia op. 68 (2000)
I Põimitud spiraalid
II Tarduvad topeltspiraalid
III “Magav kaunitar” Rahutud spiraalid
IV Varbspiraalide rahu
V Spiraalide korralagedus
VI Gigantsed spiraalid
VII Katkendlikud spiraalid
VIII Neitsi galaktikate kauge parv “Spiraalide paraad”
IX Spiraalne finaal

Klaveriduo KeAmo: Farištamo Susi ja Merike Poom

Laupäeval, 8. novembril 2014 kell 16 esineb Pärnu Eliisabeti kirikus klaveriduo KeAmo koosseisus Farištamo Susi ja Merike Poom. Kavas SPIRAALNE SÜMFOONIA kõlab Debussy, Raveli ja Sisaski muusika.

Kontserdikava SPIRAALNE SÜMFOONIA toob kuulajateni võluva impressionistliku prantsuse muusika koos Urmas Sisaski kosmiliste helidega. Debussy muusika pakub elegantseid ja varjundirohkeid värvimänge. Raveli jutustused manavad kujutlusse lapsepõlvest tuttavaid muinasjutupilte. Kontserdi nimiteos, Urmas Sisaski Spiraalne sümfoonia op. 68 aastast 2000, on võimas universumit kujutav muusika laiendatud klaverivõtetega.

Klaveriduo KeAmo koosseisus Merike Poom ja Farištamo Susi esineb juba kuuendat aastat. Duo repertuaaris nii neljale käele kui ka kahele klaverile kirjutatud muusika ja improvisatsioonid.

Merike Poom on lõpetanud Eesti Muusika-ja Teatriakadeemia magistrantuuri 2009. aastal Lauri Väinmaa klaveriklassis ja täiendanud ennast Šoti kuninglikus muusika ja draama akadeemias. Ta on osalenud paljudel meistrikursustel nii solisti, kammermuusiku kui ka improviseerijana ja esineb pidevalt kammermuusiku ja solistina, osaledes tihti ka nüüdisteoste esmaettekannetel. Ta on aastaid tegelnud ka improvisatsiooni õppimise ja õpetamisega.

Pianist ja improvisaator Farištamo Susi õppis klaverit Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ja täiendas ennast Helsingis Sibeliuse Akadeemias. Kõrvalerialana on ta õppinud koori- ja orkestridirigeerimist, kammermuusikat, korrepetitsiooni ja vabaimprovisatsiooni, mida ta hetkel õpib Baseli muusikaakadeemias. Ta on nii kodu- kui ka välismaal osalenud meistrikursustel, konkurssidel, erinevates projektides näitlejate ja tantsijatega ning andnud kontserte erinevate koosseisudega. Ta on töötanud Tallinna Georg Otsa nimelises muusikakoolis vabaimprovisatsiooni- ja üldklaveriõpetajana ja töötab senini sealsamas projektikoordinaatorina.

Kontsert Spiraalne sümfoonia toob kuulajateni võluva impressionistliku prantsuse muusika koos Urmas Sisaski kosmiliste helidega. Debussy muusika pakub elegantseid ja varjunditerohkeid värvidemänge, Raveli jutustused manavad kujutlusse lapsepõlvest tuttavaid muinsjutupilte. Kontserti nimiteos on võimas univesumit kujutav muusika laiendatud klaverivõtetega. Esitaja on Klaveriduo KeAmo (Farištamo Susi-Merike Poom).

Claude Debussy (1862-1918) oli prantsuse impressionistlik helilooja. Kuue Antiikse Epigraafi muusika on pärit etendusest Bilitise laulud (Les Chansons de Bilitis), mis põhineb Pierre Louÿs samanimelisel erootilisel poeemil. Algses Debussy versioonis oli helilooja kasutanud 2 flööti, 2 harfi ja tšelestat. Aastal 1914 kirjutas helilooja umbes poole sellest muusikast klaverile neljale käele, ja hiljem ka ühele pianistile. Kõlatämbriterohkele impressionistlikule muusikale iseloomulikult on siin olulised värvid ja nende segunemine. Epigraafide malbed pastelsed toonid vahelduvad tihtipeale ka rahutuse, õuduse ja hirmu piltidega.

Maurice Ravel (1875-1937) oli koos Debussyga üks olulisimaid impressionistlikke heliloojaid. Tema muusikat armastatakse imeliste orkestratsioonide ja kaunite meloodiate tõttu. Tema muusika rikas harmoonia ja uuenduslikud pillimänguvõtted ning efektid on avaldanud muusika arengule suurt mõju. Haneema jutustused kirjutas helilooja algselt 6 ja 7 aastasele lapsele, kellele ta need ka pühendas. Hiljem tegi ta sellest versiooni ka ühele pianistile. Muusikalised jutustused on inspireeritud erinevatest muinasjuttudest, näiteks Charles Perrault´i „Väike inetu tüdruk“ ning Jeanne-Marie Leprince de Beaumont’i „Kaunitar ja koletis“.

Urmas Sisask (1960) pälvis 2010 aastal Aasta Muusiku tiitli, tema muusikat kantakse ette ja salvestatakse üha enam. Sisask on kirjutanud märkimisväärsel hulgal muusikat klaverile, näit. Tähistaeva tsüklid Põhjataevas ja Lõunataevas, tsükkel Sodiaak, Eesti rahva taevas jne. Urmas Sisask ammutab inspiratsiooni taevast. Ta ise ütleb, et ei pea ennast mitte heliloojaks, vaid muusika üleskirjutajaks. Sisaski muusikale on iseloomulik ekstaatilise rütmivoolu ja tohutu energia vaheldumine imeliste tarduvate meeleoludega. Seda kõike kuuleb ka Spiraalses sümfoonias.

Klaveriduo KeAmo koosseisus Merike Poom ja Farištamo Susi mängivad koos aastast 2008, et esitada kaasaegseid ja klassikalisi kahele pianistile kirjutatud teoseid. Duo esitab laialdast nii neljale käele kui ka kahele klaverile kirjutatud repertuaari ja omaloomingut (improvisatsiooni). Merike Poom ja Farištamo Susi asutasid duo õppides Eesti Muusika-ja Teatri-akadeemias (EMTA). Nad alustasid kaasaegse muusikaga (George Crumb ja Georgy Ligeti), sealt liikusid eesti muusika (Raimo Kangro, Arvo Pärt) ja klassikaks kujunenud repertuaari juurde (Wolfgang Amadeus Mozart, Anton Dvořak, Frederyk Chopin, Witold Lutoslawski jne). Esimene avalik esinemine leidis aset aastal 2009 eesti muusikale pühendatud festivalil. Sellest alates on KeAmo järjepidevalt esinenud erinevate kavadega nii Eesti linnades kui ka välismaal (Hispaanias kontsertreis, Ungaris, Poolas, Saksamaal). Duo on esinenud mitmetel festivalidel, näit. "Sügisfestival" EMTA-s Tallinnas ja Elleri kaasaegse muusika festival Tartus Elleri nim. Muusikakoolis. Nad on võtnud osa mitmetest meistrikursustest, näit. Marko Martini, Jerzy Maciejewski, Gunta Sproge juures. Samuti on osaletud kursusel "Crescendo Summer Institute" Ungaris ja klaveriduo Volker ja Hans-Peter Stenzel`i kursusel „Rund ums Klavier“ Saksamaal. Duo juhendaja oli aastani 2012 Natalia Sakkos (EMTA õppejõud). Duo saavutas Itaalias rahvusvahelisel konkursil Rome 2010 III koha.

Merike Poom on lõpetanud Eesti Muusika-ja Teatriakadeemia magistratuuri 2009. aastal Lauri Väinmaa klaveriklassis. Merike on ennast täiendanud Šotimaal, kõrgkoolis Royal Scottish Academy of Music and Drama, õppejõu Aaro Schorr`i juures. Ta on osalenud paljudel meistrikursustel nii solisti, kammermuusiku kui improvisaatorina (näit. Arbo Valdma, Oleg Manturi, Juhani Langerspetz, Niina Serjogina, rahvusvaheline suvekursus Crossing Borders jne.). Merike on tegelenud palju aastaid improvisatsiooniga, seda õppides, esinedes ja õpetades (Nõmme MK, Šotimaa noorte akadeemia, Improvisatsiooni Suvekursused Sauel). Samuti on ta osalenud konkurssidel (Kolme Kooli Konkursid, Tallinna Rahvusvaheline Pianistide Konkurss). Merike esineb pidevalt kammermuusikuna ja solistina, on osalenud paljude kaasaegsete teoste esmaettekannetes.

Farištamo Susi on pianist ja improvisaator. Hetkel õpib ta Baselis Muusikaakadeemias vabaimprovisatsiooni erialal prof. Fred Frithi, Alfred Zimmerlini ja Rudolf Lutzu juures. Ta õppis aastast 2004 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias klaveri erialal prof. Valdur Rootsi ja Marko Martini juures ja omandas sealsamas magistrikraadi aastal 2011. Aastatel 2006-07 täiendas ta end ERASMUS stipendiumiga Helsingis Sibeliuse Akadeemias prof. Jussi Siirala juures. Kõrvalerialana õppis ta koorijuhtimist ja orkestri dirigeerimist (prof. Toomas Kapten, Rodolfo Fischer), tegeleb kammermuusika (dots. Natali Sakkos, Taavi Kerikmäe, Anton Kernjak, Marcus Weiss, Jürg Henneberger), lauljate saatmise (prof. Helin Kapten, Jan Schultsz) ja palju aastaid vabaimprovisatsiooniga (prof. Anto Pett). Ta on töötanud Tallinna Georg Otsa nim. Muusikakoolis õpetajana (vabaimprovisatsioon, saateklass, üldklaver) ja töötab seniajani sealsamas projekti koordinaatorina. Ta on nii kodu- kui välismaal osalenud meistrikursustel, konkurssidel, erinevates projektides näitlejate ja kaasaegsete tantsijatega ning andnud kontserte erinevate koosseisudega. Ta on olnud Eesti Kunstikadeemia Kammerkoori dirigent 5 aastat ja suvel 2013 oli praktikal Berliinis Neuköllner Operis festivali assistendina.

Also on FANDOM

Random Wiki