FANDOM

L 4.4.2015 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

STABAT MATER

Andrus Kallastu (1967)

Stabat Mater soolotšellole (1999)

Girolamo Kapsberger (1580 – 1651)

Toccata II arpeggiata

Bellerofonte Castaldi (ca 1581 – 1649)

La Follia

Giovanni Felice Sances (ca 1600–1679)

Pianto della Madonna
Kai Kallastu (sopran)
Kristo Käo (teorb)
Aare Tammesalu (tšello)
Andrus Kallastu (orel)

Giovanni Felice Sances, ka Sancies, Sanci, Sanes, Sanchez, (ca 1600-1679) oli itaalia barokkajastu laulja ja helilooja, keda hinnati kogu Euroopas. Sances õppis aastatel 1609-1614 Rooma Saksa kolleegiumis (Collegio Germanico) ning debüteeris lauljana 1614. aastal Roomas esietendunud ooperis "Amor pudico". Tema hilisem elu on seotud põhiliselt Bologna ja Veneetiaga. Tema esimene ooper "Ermiona", milles ta tegi kaasa ka lauljana, tuli esiettekandele 1636. aastal Paduas. 1636. aastal kolis ta Viini, kus ta leidis tööd imperaatorlikus õukonnas tenorina. 1649. aastal, Saksa-Rooma Keiserriigi imperaatori Ferdinand III valitsemisajal, nimetati ta Antonio Bertali kõrval abikapellmeitriks. Koos Bertaliga tõid nad regulaarselt lavale itaalia oopereid. Pärast Bertali surma 1669. aastal asus ta imperiaalse kapellmeistri ametikohale. Kehva tervise tõttu võttis 1673. aastal suure osa tema kohustustest üle tema järglane Johann Heinrich Schmelzer. Sances suri Viinis 1679. aastal. Sancesi loomingu hulka kuulub lisaks ooperile ka sepolcro-id, vaimulikke teoseid ja kammermuusikat.

Sopran Kai Kallastu on õppinud laulmist Metropolia Ülikoolis Soomes ning osalenud paljudel meistrikursustel. Ta on esinenud ooperilaulja, muusikateatriartisti, kammermuusiku ja mitmete orkestrite solistina. Tema repertuaar hõlmab teoseid renessansist nüüdismuusikani ning ta on olnud mitmete heliloojate eksperimentaalsete vokaalteoste esmaesitaja.

Kristo Käo on õppinud kitarri Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning õpib praegu Tartu Ülikooli doktorantuuris haridustehnoloogiat. Ta on rahvusvahelise muusikaharidusprojekti Kitarrikool.eu eestvedaja ja paljude kitarriõpikute autor ning on salvestanud märkimisväärsel hulgal heliplaate. Huvist renessanss- ja barokkmuusika vastu on ta täiendanud end teorbimängijana.

Andrus Kallastu on õppinud Tallinna Konservatooriumis ja Sibeliuse Akadeemias ning tegutseb vabakutselise helilooja ja dirigendina. Kallastu loomingu võib jagada kahte perioodi, enne ja pärast aastat 1991. Esimese perioodi loomingut iseloomustab vaba atonaalne helikeel, motoorne, tihti ostinaatne rütmika, neoklassitsistlik kõlakäsitlus, teise perioodi teoseid seriaalne tekstuur, väljatehnika, mittepulseeriv rütmika, muusikalise heli ning müra piire kompav kõla. Praegu õpib ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia doktorantuuris heliloomingut.

Also on FANDOM

Random Wiki