FANDOM

Skulptuuride allee on skulptor Rait Pärja initsiatiivil arendatav projekt äratada Rannapargis soikuv skulptuuride allee uuele elule. „Mina olen algataja ja suures osas eestvedaja, aga ma ei tahaks olla üksikvõitleja. Ma soovin, et linn oleks mu tugev liitlane, et nad saaksid aru, kui olulised võivad need kujud Pärnule olla, olla tähtsad eelkõige turistide, aga omadegi inimeste jaoks.” Projekti toetab Pärnu linnavalitsus.

Tegevused:

  1. Skulptuuride alleel paiknevad kujud puhastada ja korrastada ning uuendada nende juurde käivaid tekstitahvleid, lisades neile ingliskeelse info. Skulptuuride alleed ümbritseb 50-hektarine Rannapark, milles on palju tühja ala, millest mingi osa võiks olla midagi enamat kui vaid jalutusterritoorium. Kõigepealt tuleb kõne alla taieste lisamine neile, mis juba skulptuuride allee veeres olemas, ent samuti allee pikendamine. Esimesel juhul taastaksid olnu või teeksid täiesti uued tööd Toomas Altnurme, Üllar Kallau, kelle puidust skulptuurid olid ajahambale kerge saak, teiseks aga seda, et Rannapargis leiavad koha praegu linnaservas võpsikus ripakil kujud ja taaselustatavatel skulptuuripäevadel valmivad kunstitööd. Skulptuuride allee pikendamisest rääkides tõdes Pärg, et selle Ammende villa ja edasi Estonia poole kasvatamine on igati loogiline: mõeldava pikenduse ääres on juba nii Pärja „Abielu” kui skulptor Toomas Altnurme draakon, mis saetud 300aastase remmelga tüvest.
  2. Taas ellu kutsuda skulptuuripäevad.
  3. Korraldada tänavakunstifestivale (näiteks „Sõnum seinal“ 2013), sest need annavad võimaluse näidata ja luua linnaruumis ajutisi kunstilahendusi, mille kogemust on võimalik kasutada hiljem millegi püsivama puhul. Sõnum seinal 2013 tutvustas tänavakunsti erinevaid žanreid ja analüüsis avalikus ruumis asuva kunsti murekohti
  4. Teha üldususele kättesaadavaks teisele poole Ehitajate teed Kase tänava äärde jäävale linna laoplatsile kokku veetud tosinajagu eri aegadel valminud, ent siis mingil ajal kas sobimatuks osutunud või niisama jalgu jäänud dolomiittaiest. Esmajoones on vaja taisesed puhastada ja selle eestvedamise on Rait Pärg nõus enda õlule võtma. Pesemisega ei saa siin midagi, ikka vaid teras- ja pronksharjadega. Töö kestus sõltub ilmast, kuid aastaid lohakil olnud raidkujud saavad aastatega neile ladestunud saastakoormast vabaks ja oma uuele asukohale hiljemalt tuleva aasta suveks ehk uue turismihooaja alguseks.
  5. Paigutada ümber ka mujal Pärnus vedelevad skulptuurid. Eelkõige Rannapargis rannapromenaadi rannahoonepoolse otsa lähedale jäävad „Konn” ja „Kotkas”, need on plaanis viia keskkonnahariduskeskuse aeda, sealsamas lähedal männipuhmas asuv kuju aga sinna jääbki, sest seda betoonist valatud taiest ei saa lihtsalt kätte.
  6. Naisteranda viiva tee äärde jäävate kujud tõsta ümber nii, et päike vaatajat enam ei pimestaks.
  7. Leida uus asupaik kahele Rait Pärja kivikujulegi, mis asuvad kõigist unustatuna vana haigla hoovis.

Vaata kaEdit

MeediakajastusedEdit

Also on FANDOM

Random Wiki