FANDOM

L 19.10.2013 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

kontsert toimub koostöös Eesti Interpreetide Liiduga

KAVA

Eduard Tubin (1905-1982)

Flöödisonaat (1979)
1. Allegro moderato
2. Vivace
3. Larghetto

Tõnu Kõrvits (1969)

Thulemaa laulud (2002)

André Jolivet (1905–1974)

Sonaat flöödile ja klaverile (1958)
1. Fluide
2. Grave
3. Violent

Leonora Palu, flööt
Age Juurikas, klaver

Eduard Tubina Flöödisonaat on küpses eas helilooja sisutihe ja välise efekti taotluseta lugu, mida esitatakse teenimatult harva. Praktiliselt ainus eesti flöödisonaat on loodud aastal 1979, mis on juhtumisi ka duopartnerite Leonora Palu ja Age Juurika sünniaeg. Tõnu Kõrvitsa flöödi mänguomadusi suurepäraselt avavates Thulemaa lauludes põimuvad müstiliselt kaunid kõlavärvid. Tubina kaasaegse, Eestis suhteliselt vähe tuntud André Jolivet' põneva helikeelega Flöödisonaat loob kontserdile tundlikult ekspressiivse taustsüsteemi.

Leonora Palu on õppinud Rakvere ja Pärnu muusikakoolides, Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi muusikaosakonnas (juhendajad Anne Kann ja Jaan Õun) ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (juhendajad dots. Raivo Peäske ja magistrantuuris prof. Imants Sneibis). 2003.a. täiendas ta end Brüsseli Kuninglikus Konservatooriumis prof. Frank Hendrickx’i juures. Aastal 2008 pälvis flötist 3.preemia vabariiklikul interpreetide konkursil puhkpillidele. 2002.a. võitis ta duos Tauno Aintsiga eripreemia vabaimprovisatsiooni konkursil Leipzigis. Leonora Palu tegutseb aktiivselt kammermuusikuna, kaasaegse muusika esitajana ning improvisaatorina. Koostöö erinevate interpreetidega on viinud teda konkurssidele ning festivalidele Lätti, Leetu, Soome, Rootsi, Poolasse, Austriasse, Saksamaale ja Itaaliasse. Aastatel 2001-2005 töötas Leonora Palu Rahvusooper Estonia orkestris. Hetkel töötab Pärnu Linnaorkestris, mille ees esineb regulaarselt ka solistina. Flötist on nüüdismuusikat ja eksperimentaalset muusikateatrit viljeleva Repoo Ensemble liige ning osaleb tihti eesti heliloojate teoste esmaettekannetel. Samuti tegeleb ta pedagoogi tööga õpetades flööti ning vabaimprovisatsiooni Pärnu ja Pärnu-Jaagupi Muusikakoolis.

Age Juurikas on õppinud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias professor Peep Lassmanni klaveriklassis. Aastatel 2003-2007 õppis Age Moskva Riikliku Konservatooriumi aspirantuuris professor Vera Gornostaejeva ja tema assistent Sergei Glavatskihi juhendamisel. Perioodil 2000/01 on Age end täiendanud Helsingi Sibeliuse akadeemias ning 2002/03 Karlsruhe Riiklikus Muusikakõrgkoolis. Alates 2007. aasta sügisest on Age Juurikas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia klaveriosakonna õppejõud. 2008. aasta septembrist täiendab muusik end Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia doktorantuuris (juhendaja professor Peep Lassmann). Age Juurikas on jõuliselt sugestiivse esitluslaadiga soolopianist, kes ühendab endas Venemaa ja Euroopa klaverimängu traditsioone. Tema lemmikrepertuaar pärineb 20. Sajandi algusest ning Age kireks on just vähetuntud ja –mängitud teoste interpreteerimine ning uute heliloojate avastamine. Ta on esinenud soolokontsertidega ja kammerkooseisudes mitmete eesti ja välismaiste tuntud interpreetidega Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Norras, Taanis, Prantsusmaal, Hispaanias, Venemaal, Ukrainas, Ameerikas ning soleerinud mitmete orkestrite ees solistina (sh. ERSO, Läti Riiklik Sümfooniaorkester, Ukraina Rahvuslik Akadeemiline Sümfooniaorkester). Ta on osalenud rahvuslikel ja rahvusvahelistel konkurssidel ja saavutanud mitmeid auhindu (sh. I preemia ja 3 eriauhinda rahvusvahelisel Vainiunase-nimelisel konkursil Leedus 1998, Peapreemia ja 2 eripreemiat konkurss-festivalil „Con brio ’98“, IV preemia ja eripreemia rahvusvahelisel pianistide konkursil „Arthur Rubinstein in memoriam“ Bydgoszczis 2000, I preemia VI vabariiklikul pianistide konkursil Tallinnas aastal 2002 jm). 2003. aasta kevadel pälvis ta I Neeme Järvi-nimelise noore muusiku auhinna. 2005. aasta juunis osales Age Juurikas Los Angeleses mainekal Rahmaninovi nimelisel konkursil, kus ta saavutas semifinalisti eripreemia.

Also on FANDOM

Random Wiki