FANDOM

Allikas: Toomas Kivimägi: Kaks Pärnut

Hea kodulinna rahvas! Pankrot, saneerimine, klounipealinn, mupo ja maksmata arved olid märksõnad, mille järgi tunti Pärnut, ja seda mitte ammuses minevikus, vaid kõigest neli aastat tagasi. Nüüdseks on see kõik möödanik. Mitte midagi neist ei käi enam Pärnu kohta. Klounid on palgalt maas ja linna pangakontol kolm miljonit eurot vaba raha.

Mida on tehtud?Edit

Linna võlakoormust ja pikaajalisi kohustusi oleme vähendanud 10 miljoni euro võrra. Rekonstrueeritud on üle 50 kilomeetri tänavaid, juurde ehitatud 25 kilomeetrit kergliiklusteid.

Valminud on põnev keskkonnahariduskeskus ja eakate avahoolduskeskus. Rajamisel on Jaansoni rada jõe vasakkaldal. Rahva lemmikuks on kujunenud Mai linnaosa keskrannaga ühendav kergliiklustee, moodsa ja mõnusa ilme on saanud Rannapark ja Vallikäär. Oleme loonud juurde 120 lasteaiakohta.

Valminud on Ehitajate tee, Liivi tee, Lennuvälja tee. Alustasime Savi tänava rekonstrueerimist. Põhjalikult on rekonstrueeritud Pärnu haigla Ravi tänava korpus ja peagi valmib mahukas juurdeehitus Ristiku tänava haiglale. Mudaravila saab korda, kino tuleb!

Kümme aastat vaid räägiti Kalevi staadioni kordategemisest. Praegu projekteerimine käib ja staadion valmib 2015. aastal. Võitsime titaanide heitluse Esplanaadi 10 kohtuvaidluses, säästes sellega 3,1 miljonit eurot linna raha. Kui palju oli neid, kes uskusid neli aastat tagasi, et kiirraudtee Rail Baltic tuleb läbi Pärnu? Ta tuleb.

Olime ausad ja lubasime seda, millesse uskusime. Ei laskunud populismi ega lasku ka nüüd. Me ei luba uusi “tasuta” asju, sest neid ei ole olemas. Vaid ühe erandi teeme, kummardusena väärikatele: alandame linnabussis tasuta sõidu õiguse 70 aastalt 65 aastale.

Mida teeme?Edit

Vaid väike osa meie teistest plaanidest järgnevaks neljaks aastaks:

Rail Baltic – ülioluline. Ei saa juttugi olla peatusest mujal kui Pärnus. Meie asi on see klaarida.

Fookuses on uute töökohtade loomine. Tööstuse ja kuurordi vastandamine on mõttetu. Mõlemad on olulised. Linna põhitähelepanu on Loode-Pärnu tööstusküla käivitamine. Eesmärk on luua sinna nelja aastaga 400 töökohta.

Spordi osas on peale staadioni eesmärk käivitada uue rahvusvahelise sõudespordikeskuse ehitus ja rekonstrueerida Pärnu kunstmuruväljak.

Panustame rohkem linna heakorda, kõnniteede koristamisse ja libedusetõrjesse. Rekonstrueerime rannapromenaadi laudtee, muudame keskranna suitsuvabaks, rajame randa dušid. Rattaparklaid peab saama nii palju, kui on vaja. Uue ideena hakkame linna poolt toetama ühistu hoovide kapitaalseid ehitustöid. Uue puhkealana rajame promenaadi-pargi jõe paremkaldale kesklinna sillast Siimu silla poole.

Tähelepanu all on jätkuvalt ühissõidukiliiklus. Kevadeks 2014 toome liinidele veel kolm uut gaasi-elektribussi ja eesmärk on 2016. aastast kõikidel liinidel madalapõhjalisi ja loodust vähem saastavaid busse kasutada.

Teeme korda Koidula gümnaasiumi, juurdeehituse ühisgümnaasiumile ja rekonstrueerime Vanalinna põhikooli. Remondime Pärnu kunstikooli hoone.

Jätkame koolitoetuse (nn ranitsatoetuse) maksmist seda vajavatele peredele ja suurendame seda.

Alusharidus. Esikohal on uute lasteaiakohtade loomine ja ehitame selleks Pärnusse uue lasteaia. Alustame olemasolevate lasteaedade kapitaalse remondiga. Hädavajalik on linna uue ujula ehitamine või Koidula ujula kapitaalremont. Kumba eelistame, sõltub rehkendustest. Suurendame sünnitoetuse 400 euroni.

Ehitame välja Loode-Pärnus tänavad Pärlimõisa ja Kõrtsi tänava vahelisel alal ning läbimurde Uus-Sauga elamurajoonist Lennuvälja teele, jätkame kruuskattega tänavate tolmuvabaks muutmist, remondime aastas vähemalt 4,5 kilomeetrit jalgratta- ja kõnniteid, jätkame uute kergliiklusteede ehitust.

Kaks suurt väljakutset on Läänemere kunstipargi rajamine Pärnusse ja linna kuurordipiirkonna kandidatuuri esitamine UNESCO World Heritage nimekirja. Alustame ettevalmistusi EV 100 vääriliseks tähistamiseks.

Rekonstrueerime Munamäe (laste)pargi ja jätkame Lastestaadioni uuendamist. Korrastame laste mänguväljakuid ja rajame uusi, näiteks Räämale. Osaleme Reiu-Raeküla tervisespordikeskuse viiekilomeetrise raja valgustamisel. Toetame jätkuvalt Lottemaa rajamist. Tihendame koostööd kirikutega, aitame neil hooneid korrastada, toetades omafinantseeringu rahastamist linnaeelarvest.

Sotsiaalvaldkonnas toetame vajaduspõhist sotsiaalhoolekannet, liberaliseerides veelgi ühekordsete sotsiaaltoetuste maksmist Pärnu linnaeelarvest. Turvalisuse tõstmise eesmärgil käivitame koostöös politseiga kesklinna ja -randa katva videovalve süsteemi.

Tulge valima!Edit

Tänan veel kord neli aastat tagasi antud suure toetuse eest. Oleme valmis järgmised neli aastat Pärnu linna arengu eest seisma, aga seda vaid juhul, kui teie valimistel meid toetate. Kui ei, tuleb keegi teine … taas kord Tallinnast.

Millega selline tulemine neli aastat tagasi lõppes, peaks veel meeles olema. Minul on. Ent õigus on valijal, alati, ükskõik, keda te ei valiks.

Tulge valima!

Also on FANDOM

Random Wiki