FANDOM

L 27.4.2013 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Improvisatsioonid

Indrek Palu: keeled (viiul,elektriviiul,elektroonika)
Priit Lehto: hääled (vokaal)
Leonora Palu: tuuled (flöödid, elektroonika)

Kontserdil esitatavad vabaimprovisatsioonilised teosed sünnivad kohapeal esinejate muusikalistest kogemustest. Tervik tekib tänu julgusele, erksale mõtlemisele ja üksteise ideedele reageerimisele. Improviseerimine eeldab musitseerimisel äärmiselt isiklikku suhet ja ausust. Huvitav improvisatsioon sünnib tänu heale pillivaldamisele ja loomingulisusele. Spontaanset improvisatsioonilist muusikat võib küll lindistada, kuid kontserdil taasesitada on seda praktiliselt võimatu. Kuid see polegi improvisatsiooni eesmärk. On oluline, et siin ja praegu sünniks võimalikult terviklik heliteos, mis on sõna otseses mõttes kordumatu.

Indrek Palu on õppinud jazz-viiulit Viljandi Kultuuriakadeemias. Ta tegeleb heliloomingu ja elektriviiuli võimaluste uurimisega ning õpib Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias heliloomingut. Ta on osalenud Anto Petti juhitud improviseerivatest muusikutest koosneva 22. sajandi orkestri töös.

Priit Lehto on teinud koostööd paljude eesti improviseerijatega nagu Anto Pett, Taavi Kerikmäe, Rivo Laasi ja Anne-Liis Poll. Praegu omandab ta vabaimprovisatsiooni erialal magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning tegeleb hääle ja elektroonika ühendamisega. Priit Lehto on ka improvisatsiooniga tegeleva Rahvusmeeskoori lauljatest koosneva vokaalansambli Improloo algataja.

Leonora Palu ja Priit Lehto on osalenud 2000ndate alguses improvisatsioonilise muusika ansamblis ProImpro, mis ühendab muusikuid ja tantsijaid. Ansambli liikmetena on nad andnud rohkelt kontserte nii Eestis kui ka välismaal. Leonora Palu on võitnud 2002. aastal preemia Leipzigi vabaimprovisatsiooni konkursil. Ta õpetab noortele muusikaõppuritele improvisatsiooni ka Pärnu Muusikakoolis.

Also on FANDOM

Random Wiki