FANDOM

L 26.3.2016 kell 16.00 Pärnu Eliisabeti kirik

MATER DOLOROSA

Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736)

Stabat Mater (1736, seade viiulile, vioolale ja orelile)                     
Stabat Mater dolorosa
Quis est homo, qui non fleret
Sancta Mater, istud agas

Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Koraaliprelüüd O Lamm Gottes, unschuldig (Orgelbüchlein nr. 20) BWV 618 (hiljemalt 1713–1715)

Gottfried Finger (ca 1660-1730)

Sonaat nr. 6 vioolale ja orelile a-moll      

Max Reger (1873–1916)

Vier Tondichtungen nach A. Böcklin op. 128 (1913)
Der geigende Eremit | Viiuldav eremiit                 

Sigfrid Karg-Elert (1877-1933)

66 koraali-improvisatsiooni op. 65                                         
Herzliebster Jesu, was hast du verbrochen 
Herzlich tut mich verlangen 

Edward Elgar (1857–1934)

Sospiri op. 70 (1914, seade vioolale ja orelile)                                               

Johann Sebastian Bach (1685–1750)

Koraaliprelüüd O Lamm Gottes, unschuldig (Leipzig Chorales 6/18) BWV 656 (1747–1748)          

Ingmar Simson-Valtin, viiul
Iris Maidre Aarvik, vioola
Ines Maidre, orel

Vaikse Laupäeva tähendus kirikuaasta kontekstis on Jeesuse surmale järgnenud vaikne ootamine - hingamispäeva pidamine, mille pingest vabastab alles järgneva Ülestõusmispäeva suur rõõmupüha. Tegemist on ühe tähendusrikkaima ja dünaamiliseima kirikuaasta hetkega, mis tähistab surma pimeduse taganemist ülestõusmise valguse ees.

Selleks päevaks kokku pandud kontserdikava kannab nimetust MATER DOLOROSA (ladina keeles leinav ema). Summutatud, valusa alatooniga kava esitleb kannatusaja muusikat, mida iseloomustavad ülim kurbus, lein, pisarad, ohked –  kõik, mis väljendab risti all seisva ema sügavat valu ja kannatust. 

Lisaks kõlab kontserdil temaatiliselt sidumata,  vaba muusika, milles valitseb vaikse sisekaemuse meeleolu, muuhulgas inglise barokkhelilooja G.Fingeri Vioolasonaat ja helipoeem "Viiuldav eremiit", seade viiulile ja orelile saksa hilisromantiku M.Regeri tsüklist Böcklini tekstidel.

Leinava ema teemaga on põimitud ristilöödud Jeesuse sümbol Jumala Tall, mis ilmub kontserdil kahel korral J.S.Bachi poeetilistes töötluses Agnus Dei koraaliviisil.

CV   - Ines Maidre on üks tunnustatumaid Eesti organiste, kelle mäng on leidnud tunnustust peenestiilitunde ja virtuoosse mängutehnika poolest.

Lõpetanud Tallinna Riikliku Konservatooriumi Bruno Luki klaveriklassis ja  oreli erialal Hugo Lepnurme juures, täiendas ta 1989-91 end Pariisis Ecole Niedermeyeris Daniel Rothi juures.  1994-1998 õppis ta Bergeni Griegi Akadeemias klavessiini ja barokk- interpretatsiooni. On osalenud paljudel rahvusvahelistel meistrikursustel.

1991.a. võitis Ines Maidre Prantsusmaal Versaille’ rahvusvahelisel organistide võistlusel I preemia.

Ta on osalenud paljudel kodu- ja välismaistel muusika festivalidel. Esinenud kontsertitega kogu Euroopas, USA-s ja Lõuna-Ameerikas.

Muusikalises koostöös eri solistide ja ansamblitega on sündinud palju omanäolisi programme.

Dirigentide Martin Fischer-Dieskau, Leo Krämeri, Neeme Järvi jt juhatusel on Maidre soleerinud mitmete orelikontsertide ettekandel.

1986-1992 tegutses Ines Maidre Tallinna Riikliku Konservatooriumi õppejõuna. Alates a. 2000 töötab ta orelidotsendina Bergeni Ülikooli Griegi akadeemias Norras. Tegutseb aktiivselt ansambli Musica Celines klavessinisti-organistina. Läbi sagedaste kontsertide ja meistrikursuste on Maidre on tihedas kontaktis ka eesti muusikaeluga. Alates 2014.a. on ta Pärnu Orelifestivali kunstiline juht.

www.inesmaidre.com

Ingmar Simson-Valtin lõpetas Tallinna Muusikakeskkooli viiuli erialal 2005.a. Omandas bakalaureusekraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias Mari Tampere ja Urmas Vulbi juhendusel 2011.a. ja magistrikraadi  Ricardo Odriozola käe all Bergeni Ülikoolis, Griegiakadeemias (Norras).

Kevadel 2016  lõpetab Ingmar Göteborgi Muusikaakadeemia kaheaastase magistriprogrammi orkestrimängus

2010. a. Pärnus toimunud Vabariiklikul viiuldajate konkursil pälvis Ingmar kolmanda koha.

Koos Pärnu Linnaorkestriga kandis ette Mozarti kontserdi D-duur ja Vivaldi viiulilikontserdi „Kevad“.

On andnud kontserte Eestis, Soomes ja Norras. Esinenud paljudes Eesti kirikutes erinevate kavadega nagu  „Triller ja linnulaul“, „Gooti impressioonid“, „Tango inglisammul“ jt.

2012 novembris soleeris ta Bergeni Ülikooli sümfooniaorkesteri ees  Prokofjevi Teise Viiulikontserdi ettekandel.

Lisaks Eestile on esinenud kontasertidega Norras,  Rootsis, Hollandis, Venemaal,Soomes ja Saksamaal.

Iris Maidre Aarvik alustas viiulimängu Bergeni Kultuurkooli Suzuki-grupis. Esimesed kokkupuuted vioolaga tekkisid kvartett JIMIA koosseisus, millega saavutati ajavahemikus 2004-2007 Norra Noorte Muusikute konkursil mitu auhinnalist kohta.

Iris on õppinud vioolat Tamara Jakovleva, Ilze Klava, Kerstin Tomsoni ja Ricardo Odriozola juhendusel. Praegu jätkuvad õpingud Barrat Due Muusikainstituudis Oslos, Soon Mi Chungi juhendusel.

Iris on esinenud paljudel kirikukontsertidel nii Norras kui Eestis.  On korduvalt osalenud solistina Musica Sacra kontsertidel Lachrimae ja Uue maailma muusika. 2010.a. oli ta solistiks C.Forsythi Vioolakontserdi ettekandel koos Norra Noorte Sümfooniaorkestriga Bergeni Ristikirikus.

Sügisel 2014 algatas ta koos oma õpingukaaslastega keelpillikvarteti Virentia, mille koosseisus on andnud rea kontserte Oslos, Stockhomis ja Manchesteris.  

Iris on varem mänginud Bergeni Noorte Kammerorkestris ja osaleb nüüd regulaarselt kammerorkestri Oslo Camerata kontserdiprojektides.

Kontserdireisid on teda viinud ta Jaapanisse, Hiinasse,Taani ja Inglismaale.         

Also on FANDOM

Random Wiki