FANDOM

K 29.07.2015 kell 20. Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Edward Elgar (1857-1934)

Sea Pictures | Merepildid (1899)
Sea Slumber Song | Mere unelaul
In Haven (Capri) | Sadamas (Capri)
Sabbath Morning at Sea | Pühapäeva hommik merel
Where Corals Lie | Kus lebavad korallid
The Swimmer | Ujuja

Joaquin Rodrigo (1901-1999)

Cuatro canciones sefardies | Neli Sefaradi laulu (1965)
Respóndenos | Kuule meie palveid
Una pastora yo ami | Karjusetüdruk, keda armastan
Nani, nani | Nani, nani
“Morena” me llaman | Nad kutsuvad mind mustaks

Gustav Mahler (1860-1911)

Des Knaben Wunderhorn | Poisi Võlusarv
Wo die schönen Trompeten blasen | Kus kõlavad nii kaunilt trompetid
Rheinlegendchen | Reini legendike
Des Antonius von Padua Fischpredigt | Padua Antoniuse jutlus kaladele
Urlicht | Igavene valgus

Kadri Tegelmann (metsosopran, Holland)
Jaanika Rand-Sirp (klaver)

Käesolev kava on sündinud armastusest rahvalaulu vastu.

Inglise helilooja Edward Elgar kirjutas Mere laulude tsükli metsosopranile ja orkestrile 1899. aastal. Tsükkel koosneb viiest laulust, mille sõnad pärinevad erinevatelt, tänaseks suhteliselt tundmatutelt autoritelt. Näiteks teise laulu sõnade autoriks on helilooja naine Alice. Tekstide läbivaks teemaks on unistamine, eneseotsingud ja alateadvuses rändamine ning läbivaks sümboliks meri ja selle rahu, tormid ja unistused.

Hispaania helilooja Joaquin Rodrigo kirjutas Neli Sefaradi laulu 1965. aastal koostöös pianistist abikaasaga. Sefaradi kogukonna moodustasid Hispaaniast ja Portugalist aastail 1492-1497 välja aetud ristimisest keeldunud juudid, kelle kōnekeeleks on hispaania keelele lähedane ladiino keel. Sefaradi laulud on tavaliselt saateta ning esitajateks on naised. Lauludes on tunda ka araabia muusikale iseloomulikke laade.

Des Knaben Wunderhorn (Poisi Võlusarv) on Achim von Arnimi ja Clemens Brentano koostatud saksa rahvaluule kogumik, mille tekste on kasutanud mitmed saksa heliloojad. Gustav Mahler viisistas ühtekokku 24 teksti ja kasutas neid ka kolmes sümfoonias. Esimesena valmisid versioonid häälele ja klave-rile, hiljem seadis Mahler suurema osa lauludest ka orkestrile. Mahleri laulude temaatika on väga lai: muinasjutumaailmast luupainajalike surmalauludeni. Nende vahele jääb nii moraalijutlust, armastuslaule, kaotusevalu kui ka kibedat irooniat ja groteski. Kõik, mis toimub sõnas, peegeldub väga täpselt ka laulu- ja saatepartiis. Nagu tekstid, nii ka Mahleri muusika kubiseb rahvamuusika, leina- ja sõjamarsside laenudest.

Metsosopran Kadri Tegelmann omandas magistrikraadi Hollandi Rahvuslikust Ooperiakadeemias ja täiendas ennast Madalmaade Ooperistuudios. Tema ooperirollide hulka kuuluvad Laps Raveli ooperist Laps ja nõidus (L'enfant et les sortilèges), Ramiro Mozarti ooperist Armastuse pärast aednikuneiu (La Finta Giardiniera), Giannetta Donizetti ooperist Armujook (L'elisir d'amore), Pane Cavalli ooperist La Calisto ja Mercedes Bizet' ooperist Carmen. Lisaks on ta ka hinnatud oratooriumisolist ja teoste esmaettekandja: 2012. aastal osales ta Amsterdamis Roger 'Moreno' Rathgeb’i teose Requiem for Auschwitz ja samal aastal ka Urmas Lattikase teose Paunvere mäletamine esmaettekandel. 2014. aastal esitas ta Helena Tulve teose Sinna otsime teed tagasi ja tegi debüüdi Hollandi Rahvusooperis Martijn Padding'i ooperis Laika. Lisaks Eestile ja Hollandile on ta esinenud Saksamaal, Soomes, Belgias ja Sloveenias.

Pianist Jaanika Rand-Sirp õppis Heino Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis klaveri erialal ja lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia professor Laine Metsa klaveriklassi solisti ja kammeransamblistina. 2002. aastal omandas ta Vilma Mallene ja Helin Kapteni juhendamisel magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias saateklassi erialal. Ta on ennast täiendanud Arbo Valdma, Klaus Schilde ja Hartmut Hölli meistriklassides. 1994. aastal saavutas ta diplomi rahvusvahelisel pianistide konkursil Kil'is. 2003. aastal omistati talle Rahvusvahelise Richard Wagneri Ühingu stipendium. Alates 1996. aastast töötab ta Heino Elleri nimelise Tartu Muusikakooli õppejõu ja kontsertmeistrina. Aastatel 1996-2014 töötas ta Vanemuise teatris vastutava pianist-repetiitorina ning 2013. aaastast Rahvusooper Estonia vokalistide kontsertmeistrina. Ta tegutseb aktiivselt ka kammermuusikuna, olles ansamblipartner paljudele lauljatele ja instrumentalistidele. Pidev koostöö seob teda Heli Veskuse, Annaliisa Pillaku ja Karmen Puisiga, kellega on sündinud mitmed huvitavad vokaalmuusikakavad.

Also on FANDOM

Random Wiki