FANDOM

N 6.08.2015 kell 20. Pärnu Eliisabeti kirik

LIED JUUGENDSTIILIS

KAVA

Erich Wolfgang Korngold (1897-1957)

Alt-spanisch op. 38 nr. 3 kogumikust Fünf Lieder (1948)
Liebesbriefchen op. 9 nr. 4 kogumikust Sechs einfache Lieder (1911-1913)
Glückwunsch op. 38 nr. 1 kogumikust Fünf Lieder (1948)

Max Reger (1873-1916)

Wenn die Linde blüht op. 76 nr. 4 kogumikust Schlichte Weisen (1912)
Waldeinsamkeit op. 76 nr. 3 kogumikust Schlichte Weisen (1912)
Ich sehe dich in tausend Bildern op. 105 nr. 1 kogumikust Zwei geistliche Lieder (1907)
An eine Mutter teine laul kogumikust Drei Gedichte von Elsa Asenijeff (1912)

Gustav Mahler (1860-1911)

Wer hat dies Liedlein erdacht?! (1892) kogumikust Des Knaben Wunderhorn (1892-1896)
Scheiden und Meiden kogumikust Lieder und Gesänge aus der Jugendzeit (1892)

Arnold Schönberg (1874-1951)

Vier Lieder op. 2 (1899-1900)
Erwartung op. 2 nr. 1
Jesus bettelt op. 2 nr. 2
Erhebung op. 2 nr. 3

Richard Strauss (1864-1949)

Drei Lieder der Ophelia op. 67 (1918)
Wie erkenn' ich mein Treulieb op. 67 nr. 1
Guten Morgen, 's ist Sankt Valentinstag op. 67 nr. 2
Sie trugen ihn auf der Bahre bloss op. 67 nr. 3
Die Zeitlose op. 10 nr. 7 kogumikust Acht Gedichte aus 'Letzte Blätter' op. 10 (1885)
Allerseelen op. 10 nr. 8 kogumikust Acht Gedichte aus 'Letzte Blätter' op. 10 (1885)
Cäcilie op. 27 nr. 2 kogumikust Vier Lieder op. 27 (1894/1897)
Zueignung op. 10 nr. 1 kogumikust Acht Gedichte aus 'Letzte Blätter' op. 10 (1885)
Kersti Ala-Murr, sopran
Piia Paemurru, klaver

Sopran Kersti Ala-Murr on omandanud magistrikraadi ja Postgraduate Diploma Stavangeri Ülikoolis Norras professor Elizabeth Norberg-Schulzi lauluklassi ôpilasena. Samas ôppis ta ka džässimprovisatsiooni ning pedagoogikat. Hetkel käib end täiendamas Viinis dokt. prof. Theodore Coresi eraooperistuudios. Lisaks soolokontsertidele Lääne-Euroopas, Skandinaavias, Ameerikas ja Kanadas on lauljatar osalenud Rahvusooperi Estonia, EMTA ooperistuudio ning Karlsruhe Ooperikõrgkooli etendustes. Dirigent Per Kristian Skalstadi taktikepi all laulis ta Norras Wolfgang Amadeus Mozarti ooperis "La clemenza di Tito" Vitellia osa. Håkon Austbø juhatusel on ta esitanud Arnold Schönbergi monodraamat "Pierrot lunaire". Ta on osalenud solistina Arvo Pärdi muusikafestival, Olivier Messiaen Festivalil, Oslo Ooperifestivalil, Viki Festivalil ja Mossi Muusikafestivalil Norras ning Tartu Muusikafestivalil, Tallinna Talvefestivalil, Rapla Kirikumuusika Festivalil ja Kuressaare Ooperifestivalil  Eestis. Samuti on ta laulnud Nordfjordi Ooperiorkestri, UiS'i, Jæreni Sümfooniaorkestri, Stavangeri amatöör ning Stavangeri riikliku Sümfooniaorkestriga Norras. Pärnu Linnaorkestriga Eestis ja Bacau Sümfooniaorkestriga Rumeenias. Kersti Ala-Murr on olnud poolfinalist Rahvusvahelisel Ooperilauljate konkursil Rietis, "Iris Adami Corradetti" konkursil Paduas, Itaalias ning Vox Artise konkursil Rumeenias. 2005. aastal pälvis ta auhinnalise koha Hendrik Krummi nimelisel konkursil Eestis. 2008. aastal oli ta Stavangeri Ülikooli solistide konkursi võitjate hulgas. Tema märkimisväärsemate preemiate hulka kuuluvad ka Stavangeri Ülikooli kunstnikupreemia värvikate ja huvitavate interpreteeringute eest, Fredrikstadi valla kultuuripreemia ning Stavangeri linna kunstniku stipendium aastal 2013. Tihe koostöö akordionist Jaak Lutsojaga on toimunud aastast 2007. Esimene ühine CD, "Vaikimine oleks vale...", valmis koos Uue Muusika Kvartetiga aastal 2010. Aastal 2013 ilmus teine ühine plaat “Adiós Nonino” koos Jaak Lutsoja Kvintetiga. CD on palju tähelepanu äratanud ning sellele on järgnenud kontserdid koostöös erinevate jazzfestivalide ning Eesti Kontserdiga. 

Pianist Piia Paemurru lõpetas 1986. aastal professor Laine Metsa klassis Tallinna Riikliku Konservatooriumi. 1999. aastal omandas ta sealsamas klaveri erialal magistrikraadi. Ta on üle veerand sajandi töötanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lauluosakonnas, kus ta on täitnud nii kontsertmeistri kui ka osakonnajuhataja abi ülesandeid. Tema toel on üles kasvanud mitu põlvkonda eesti vokaliste, sealhulgas Hendrik Krummi, Ervin Kärveti, Leili Tammeli, Virgilijus Noreika, Jaakko Ryhäneni, Pille Lille ja Nadia Kuremi õpilased. Ta on olnud pikka aega ka klaveriõpetaja Tallinna Muusikakeskkoolis (tuntumaid õpilasi Liivi Arder ja Margus Riimaa). Laialdane kontserditegevus nii solisti kui ka ansamblistina koostöös viiuldajate Mari Tampere-Bezrodny ja Anna-Liisa Bezrodny, tšellistide Peeter Paemurru ja Aare Tammesalu klarnetist Vahur Vurmiga on teda viinud kontsertreisedele paljudes välisriikides. Esikohale on siiski jäänud koostöö lauljatega: Estonia hiilgeaegade sümbolite Margarita Voitese, Teo Maiste, Mati Palmi, Voldemar Kuslapi ja Hans Miilbergiga, üleminekuajal teatrisse tulnud Pille Lille, Nadia Kuremi, Aare Saali, Mati Kõrtsi ja Margit Saulepiga ning tänaste põhitegijate Teele Jõksi, Juuli Lille, Helen Lokuta, Angelika Miku, Pirjo Püvi, Oliver Kuusiku, Andres Kösteri, René Soomi ja Priit Volmeriga. Tihe koostöö sidus teda ka varalahkunud Vello Jürna ja Annika Tõnuri ning maailmanimedest Virgilijus Noreika ja Jaakko Ryhäneniga. Piia Paemurru viiel korral pälvinud parima kontsertmeistri preemia Pärnus toimuval Klaudia Taevi nimelisel rahvusvahelisel lauljate konkursil. Tema klaverimäng on jäädvustatud mitmetele heliplaatidele. 

Also on FANDOM

Random Wiki