FANDOM

L 30.07.2016 kell 20. Pärnu Eliisabeti kirik

KAVA

Eduard Kiprsky (1986)

Ave Maria (pühendatud Maria Vereteninale)
Laulud | Songs op. 11
Palvus | Gebet op. 11 nr.1 (Eduard Mörike)
Tagasitulek | Rücknahme op. 11 nr. 4 (Hermann Hesse)
Ich bin mir meine Seele op. 11 nr. 8 (Theodor Storm)

Gabriel Fauré (1845-1924)

Après un rêve (Levati sol que la luna è levata) (1877)

Léo Delibes (1836–1891)

Les filles de Cadix (1874)

Maurice Ravel (1875-1937)

Vocalise-étude en forme de habanera (1907)

Пётр Чайко́вский (1840-1893)

Я ли в поле да не травушка была
Средь шумного бала
Флорентийская песня

Серге́й Рахма́нинов (1873-1943)

Сирень
Здесь хорошо
Весенние воды

Manuel de Falla (1876-1946)

El pano moruno

Enrique Granados (1867-1916)

El majo timido

Joaquín Nin y Castellanos (1879-1949)

Granadina tsüklist Hispaania rahvalaulud

Federico Moreno Torroba (1891-1982) La Petenera sarsuelast La Marchenera (1928)

Maria Veretenina, sopran
Piia Paemurru, klaver

Maria Veretenina sündis Tallinnas ja elab praegu Suurbritannias. Ta on esinenud solisti ning ooperilauljana Rootsis, Soomes, Venemaal, Itaalias, Austrias, Ungaris, Saksamaal ja Suurbritannias. 2011. aastal debüteeris ta solistina Soome Rahvusooperis Helsingis. Maria alustas lauluõpinguid Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis Maarika Eensalu juures ning samal ajal osales prof. Tamara Novitšenko ettevalmistuskursusel EMTA-s. Maria lõpetas EMTA laulu erialal (dots. Nadja Kurem ja prof. Jaakko Ryhänen), jätkas õpinguid EMTA magistrantuuris prof. Jaakko Ryhäneni juures ning täiendas end seejärel Santa Cecilia Akadeemias Roomas prof. Rebecca Bergi juures. 2001 võitis ta I preemia Läänemeremaade noorte rahvalaulu ja akadeemilise soololaulu konkursil ning saavutas samal aastal II preemia noorte rahvusvahelisel konkursil “Saules Starini 2002” (Daugavpils, Leedu). 2005 osales ta Eesti rahvamusika konkursil “Muusikatriaad” Viljandis, kui talle anti I preemia ja eriauhind parima interpretatsiooni eest. 2006. aastal saavutas ta diplomi rahvusvahelisel konkursil “Merevaikkollane ööbik” Kaliningradis ja võttis osa IV rahvusvahelisest Isabella Jurjeva nimelisest vene romansi konkursist Tallinnas, kus võitis II preemia. 2006. aastal sai ta II preemia ja eriauhinna kohustusliku laulu eest Hendrik Krummi nimelisel lauljate konkursil Kuresaares. 2009. aastal oli Maria konkursi “Con brio” finalist, võitis III preemia VI Klaudia Taevi nimelisel konkursil Pärnus ning saavutas Grand Prix vene ja inglise muusikale pühendatud rahvusvahelisel konkursil Londonis.

Pianist Piia Paemurru lõpetas 1986. aastal professor Laine Metsa klassis Tallinna Riikliku Konservatooriumi. 1999. aastal omandas ta sealsamas klaveri erialal magistrikraadi. Ta on üle veerand sajandi töötanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lauluosakonnas, kus ta on täitnud nii kontsertmeistri kui ka osakonnajuhataja abi ülesandeid. Tema toel on üles kasvanud mitu põlvkonda eesti vokaliste, sealhulgas Hendrik Krummi, Ervin Kärveti, Leili Tammeli, Virgilijus Noreika, Jaakko Ryhäneni, Pille Lille ja Nadia Kuremi õpilased. Ta on olnud pikka aega klaveriõpetaja Tallinna Muusikakeskkoolis (tuntumaid õpilasi Liivi Arder ja Margus Riimaa). Laialdane kontserditegevus nii solisti kui ka ansamblistina koostöös viiuldajate Mari Tampere-Bezrodny ja Anna-Liisa Bezrodny, tšellistide Peeter Paemurru ja Aare Tammesalu ning klarnetist Vahur Vurmiga on teda viinud kontsertreisedele paljudes välisriikides. Esikohale on siiski jäänud koostöö lauljatega: Estonia hiilgeaegade sümbolite Margarita Voitese, Teo Maiste, Mati Palmi, Voldemar Kuslapi ja Hans Miilbergiga, üleminekuajal teatrisse tulnud Pille Lille, Nadia Kuremi, Aare Saali, Mati Kõrtsi ja Margit Saulepiga ning tänaste põhitegijate Teele Jõksi, Juuli Lille, Helen Lokuta, Angelika Miku, Pirjo Püvi, Oliver Kuusiku, Andres Kösteri, René Soomi ja Priit Volmeriga. Tihe koostöö sidus teda ka varalahkunud Vello Jürna ja Annika Tõnuri ning maailmanimedest Virgilijus Noreika ja Jaakko Ryhäneniga. Piia Paemurru on viiel korral pälvinud parima kontsertmeistri preemia Pärnus toimuval Klaudia Taevi nimelisel rahvusvahelisel lauljate konkursil. Tema klaverimäng on jäädvustatud mitmetele heliplaatidele.

Also on FANDOM

Random Wiki