FANDOM

L 12.7.2014 kell 20 Pärnu Eliisabeti kirik. Vokaalretsital 1. Annaliisa Pillak (metsosopran, Soome), Kadri-Ann Sumera (klaver)

Kava

Gustav Mahler (1860–1911)

Lieder eines fahrenden Gesellen (1885–1886)
1. Wenn mein Schatz Hochzeit macht
2. Ging heut Morgen übers Feld
3. Ich hab'ein glühend Messer
4. Die zwei blauen Augen von meinem Schatz

Johannes Brahms (1833–1897)

Ständchen op 106 nr 1 (1886)
Vergebliches Ständchen op 84 nr 4
Aur dem Kirchhofe op 105 nr 4 (1886)
Es wohnet ein Fiedler WoO 33 nr 36
Die Mainacht op 43 nr 2
Verzagen op 72 nr 4
Feldeinsamkeit op 86 nr 2
Von ewiger Liebe op 43 nr 1

Gustav Mahler (1860–1911)

Laulud tsüklist "Des Knaben Wunderhorn" (1892–1901)
Rheinlegendchen
Das irdische Leben
Ich ging mit Lust
Lob des hohen verstandes

Metsosopran Annaliisa Pillak on alustanud lauluõpinguid Tallina G.Otsa nim Muusikakoolis Ludmilla Dombrovska-Keis lauluklassis. 2006 aasta kevadel sooritas Annaliisa magistriõppe diplomikontserdi kõrgeimale hindele Sibeliuse Akadeemias, kus ta õppis alates 2000 aastast, õpetajana Annika Ollinkari. Kevadel 2005 käis Annaliisa end täiendamas Milano Verdi nimelises konservatooriumis, kus ta õppis Sonja Turchetta ja Stelia Dozi käe all. Täiendanud ennast ka Renate Behle juures Hamburgis. Annaliisa on osalenud Taru Valjakka, Larissa Gergijeva, Tom Krause, Monica Groopi, Anna Bergamo, Gustav Kuhni, Alessandro Amoretti jt meistrikursustel. Eestis debüteeris ta Eesti Rahvusooper Estonias Sesto rollis W.A.Mozarti ooperi ”La clemenza di Tito” kontsertetendusel veebruaris 2006. Pärast seda on Annaliisa esinenud Rahvusoopperis ”Estonia” Tuhkatriinu rollis G.Rossini ooperis ”La Cenerentola” II Diplomaadina E.S.Tüüri ooperis ”Wallenberg”, Maddalena rollis G.Verdi ooperis ”Rigoletto” ja teatris ”Vanemuine” Nicklausse /La Muse rollis J.Offenbachi ooperis ”Hoffmanni lood”. Muud Annaliisa ooperirollid on: Nõid (E.Humperdinck „Hansuke ja Greteke“), Dorabella (W.A.Mozart „Cosi fan tutte“), Cherubino (W.A.Mozart „Figaro pulm“), Olga ja Larina (P.Tšaikovski „Jevgeni Onegin“), II daam (W.A.Mozart „Võluflööt“), Drayade (R.Strauss „Ariadne auf Naxos“), Lisetta (J.Haydn ” Il mondo della luna”) jt. Annaliisa on esinenud alates 2004 ka jätkuvalt lied kontserditega. (W.A.Mozart, D.Shostakovitsh, P.Tshaikovsky, F.Liszt, H.Berlioz, G.Mahler, E.Grieg, G.Rossini, M. de Falla, H.Duparc, J.Kokkonen, J.Sibelius, T.Kuula, O.Merikanto, J.Brahms, E.Mägi, T.Kõrvits jt) (Pianistid Maarja Plink, Jaanika Rand-Sirp, Ralf Taal, Naily Saripova, Kadri-Ann Sumera jt). Annaliisa on üles astunud erinevate orkestri kontserdite solistina, muu hulgas Estonia Kontsertsaalis ja Soome Finlandia talos. (Rahvusoopper ”Estonia” orkester – dir. J.Alperten, ”XX saj. Orkester”-dir. Erki Pehk, Pärnu Linnaorkester – dir. Erki Pehk, Eesti Kaitseväe Orkester – dir. Peeter Saan, Kaartin Soitokunta – dir.Elias Seppälä, ERSO – dir.N.Aleksejev). Sealhulgas esinenud solistina vokaalsümfooniliste suurvormide ettekandeil (G.Mahleri VIII sümfoonia jm) Aastal 2012 esietendus ülimenukas Paavo Piigi eksperimentaalne kontsert-etendus ”Diiva”, millega on erinevatel teatri- ja muusikafestivalidel antud tänaseks üle 20 etenduse, mh Aleksanderi Teater Helsingis, Türi Kevadfestival, Eesti teatri festival ”Draama”, Imatra teatrifestival ”Must ja Valge”, ”Estonia Maja 100″ jt. Aastal 2014 etendus kontsert-etendus ”Diiva” Saaremaa Ooperipäevadel. 2005 aastal sai Annaliisa II koha H.Krummi nimelisel lauluvõistlusel Saaremaal. 1996. aastal saavutas ta Eesti noorte lauljate konkursil I preemia ja aastal 1995 III preemia. Annaliisa on esinenud kontserditel Eestis, Soomes, Rootsis, Itaalias, Sveitsis ja Saksamaal. Annaliisa on Eesti Interpreetide Liidu stipendiaat 2008, 2010 ja 2012. Aastal 2010 pälvis Annaliisa rahvusvahelise R.Wagneri stipendiumi. Hooajal 2013/2014 võib Annaliisat näha teater ”Vanemuises” ooperites ”Jevgeni Onegin” ja ”Reigi õpetaja” ning Rahvusooperis ”Estonia” etenduses ”Pikk jõulueine”, samuti erinevatel kontserditel Soomes ja Eestis.

Pianist Kadri-Ann Sumera on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. M. Bürger, Ü. Sisa, M. Pakri), Eesti Muusikaakadeemias (prof. P. Lassmann, diplom cum laude) ning Kölni Muusikakõrgkoolis (prof. A. Valdma), kust sai nov. 2004 magistridiplomi (Konzertexamen). Oli aastatel 2000/1 DAAD (Deutsche Akademische Austauschdienst) stipendiaat. Sumera on saavutanud tunnustust mitmetel vabariiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel ning esinenud mitmetel festivalidel, näit. „Arvo Pärt in NRW“, „Quantensprünge”, (Saksamaa), Klaver06, Eesti Muusika Päevad (Eesti), Tartu Heliloojate Festival, Klaaspärlimäng jne. On teinud lindistusi Eesti Raadiole, ETVle ning Antes Editionile. Tegutseb aktiivselt ka kaasaegse muusika vallas ning oli aastal 2004/5 Ensemble Modern`i stipendiaat Frankfurdis. Tihe koostöö mitme heliloojaga, näit. Mari Vihmand, Steingrimur Rohloff, Märt-Matis Lill (mh. M-M Lille Klaverikontserdi esmaesitaja koos Pärnu Linnaorkestriga), Tartu Uue Muusika Ansambli asutaja ning kunstiline juht. Kadri-Ann on solistina esinenud järgmiste orkestrite ees: ERSO (dir. A.Volmer), Pärnu Linnaorkester (dir. R. Joost), Dresden Sinfonietta (dir. M.Kersten) jt. Alates sügisest 2004 Eesti Interpreetide Liidu liige, olnud ka EIL juhatuses. Aastaid on Kadri-Ann teinud saatejuhina koostööd Klassikaraadioga, hetkel on ta pedagoog Tartu Heino Elleri nimelises muusikakoolis. Lisaks pedagoogilisele ning kontserttegevusele on ka koolikontserte korraldava MTÜ Muusikasõprade Seltsi üks eestvedajatest. Muuhulgas tegelev ta aktiivselt süstasõiduga ning matkad on teda viinud Euroopastki kaugemale – Malawisse Aafrikas ja Gröönimaale.

Also on FANDOM

Random Wiki